مجلس نمایندگان آمریکا به پایان حمایت از ائتلاف سعودی رأی دادند

مجلس نمایندگان آمریکا به پایان حمایت از ائتلاف سعودی رأی دادند
پنج‌شنبه 15 فروردين 1398 - 20:31

با وجود اعلام مخالفت کاخ سفید، اکثریت اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به طرح پایان حمایت این کشور از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در یمن رأی مثبت دادند.

العالم - آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج شنبه با 247 رای مثبت در برابر 175 رای منفی این قطعنامه را تصویب کردند اما انتظار می رود دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آن را وتو کند.

این نخستین قطعنامه ای است که در دو مجلس سنا و نمایندگان از سال 1973 تا کنون تصویب شده است و پس از آن جدی تر شد که رژیم سعودی جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی را در کنسولگری این کشور در استانبول به طرز وحشتناکی به قتل رساندند.

این قطعنامه از ترامپ می خواهد تا نیروهای نظامی آمریکا در یمن یا آنهایی که به نوعی در این جنگ اثرگذارند را خارج کند مگر آن دسته از نیروهایی که با القاعده یمن در حال جنگ هستند.

رو خانا نماینده دمکرات این مجلس که از طراحان این قطعنامه بوده است، گفت: نمی توانم ببینم که 14 میلیون یمنی در گرسنگی مرگ قرار گرفته باشند.

بحران یمن از سال 2015 با تجاوز جنگنده های سعودی علیه شهروندان بی گناه یمن آغاز شد و تا کنون ادامه دارد. سازمان های بین المللی شرایط انسانی در یمن را فجیع ترین وضعیت در قرن اخیر نامیده اند.

پربیننده ترین خبرها