کاهش سطح روابط آفریقای جنوبی با تل آویو

کاهش سطح روابط آفریقای جنوبی با تل آویو
شنبه 17 فروردين 1398 - 18:50

وزیر خارجه آفریقای جنوبی در راستای حمایت از فلسطینی‌ها از کاهش سطح روابط دیپلماتیک کشورش با رژیم اشغالگر قدس خبر داد.

العالم - آفریقا

آفریقای جنوبی از کاهش سطح روابط دیپلماتیک خود با تل آویو تا سطح «دفتر نمایندگی» خبر داده است.

به نوشته وبگاه روزنامه «جروزالم پست» خانم «لیندیو سیسولو»، وزیر خارجه آفریقای جنوبی اعلام کرده که سطح روابط کشورش با تل آویو تا سطح دفتر نمایندگی کاهش یافته است. وزیر خارجه آفریقای جنوبی گفته که دفتر نمایندگی این کشور به امور سیاسی یا بازرگانی نمی‌پردازد بلکه تنها کارهای مرتبط با امور کنسولی را انجام می‌دهد.

به نوشته جروزالم پست، حکومت آفریقای جنوبی از حامیان پرو پا قرص فلسطین و از منتقدان سرسخت اسرائیل به شمار می‌رود و بابت عدم عقب نشینی اسرائیلی‌ها به مواضع قبل از سال 1967 ناخرسند است.

این کشور که از 10 عضو غیردائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد به حساب می‌آید مواضع مخالف رژیم اسرائیل را اتخاذ کرده است.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی با اشاره به وضعیت حاکم بین صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها اظهار داشته که این مسئله از قدیمی‌ترین موضوع‌ها در شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده و چند سال است که نشست ماهانه در این زمینه برگزار می شود. وی همچنین آمریکا را به جانبداری از تل آویو در شورای امنیت سازمان ملل متهم کرد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تاکنون واکنشی به تصمیم جدید آفریقای جنوبی نشان نداده است. آفریقای جنوبی سال گذشته نیز در اعتراض به نحوه واکنش صهیونیست‌ها به معترضان فلسطینی‌ در مرز با غزه سفیر خود را از سرزمین‌های اشغالی فراخواند.

فارس

پربیننده ترین خبرها