به دنبال سقوط جنگنده «اف-35» ارتش ژاپن

لندن وضعیت جنگنده‌های اف-35 خود را بررسی کرد

لندن وضعیت جنگنده‌های اف-35 خود را بررسی کرد
چهارشنبه 21 فروردين 1398 - 18:11

به دنبال سقوط جنگنده «اف-35» ارتش ژاپن ، انگلیس از بیم تکرار این حادثه اعلام کرده که وضعیت این نوع جنگنده‌های خود را بررسی خواهد کرد.

العالم - اروپا

به دنبال سقوط یک فروند جنگنده «اف-35» ارتش ژاپن در این کشور، انگلیس که از جمله دارندگان این جنگنده نسل پنجم گرانقیمت است چهارشنبه اعلام کرد که وضعیت جنگنده های اف-35 خود را بررسی خواهد کرد.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که لندن همچنین با مقام‌های آمریکایی درباره این موضع تماس‌های نزدیکی دارد.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس گفت: «ایمنی از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و در برنامه اف-35 این موضوع به شدت مدیریت می‌شود. ما همچنان بررسی این وضعیت ادامه خواهیم داد تا اطلاعات بیشتری در دسترس قرار گیرد.»

انگلیس که قصد دارد 138 جنگنده از این نوع را از شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» خریداری کند اعلام کرده که ناوگان اف35-بی خود از ماه ژانویه(دی) آماده عملیات رزمی می‌شود.

روز سه شنبه منابع خبری از ناپدید شدن یک فروند جنگنده گرانقیمت «اف-35» ژاپن از صفحه رادار خبر دادند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از شبکه خبری «ان. اچ.کی» بعداز ظهر سه شنبه به وقت تهران گزارش داد که یک فروند جنگنده اف-35 نیروی هوایی ژاپن حین پرواز آموزشی از صفحه رادار محو شده است.

به گفته مقام‌های وزارت دفاع ژاپن، بخش کنترل زمینی در حالی ارتباط خود با این جنگنده را ساعت 7.27 غروب سه‌شنبه به وقت محلی از دست داد که جنگنده مذکور در 135 کیلومتری شمال شرقی شهر «میساوا» سرگرم پرواز آموزشی بود.

منابع ژاپنی روز چهارشنبه از سقوط این جنگنده در اقیانوس و کشف لاشه آن خبر دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها