تحریم‌های نفتی ایران، رانندگان آمریکایی را به پمپ‌های بنزین می‌کشاند

تحریم‌های نفتی ایران، رانندگان آمریکایی را به پمپ‌های بنزین می‌کشاند
چهارشنبه 4 ارديبهشت 1398 - 10:14

خبرگزاری رویترز در مطلبی نوشت: مصرف‌کنندگان طبقه متوسط آمریکا از بیشترین سطح افزایش درآمدها در یک دهه اخیر بهره می‌برند؛ اما بالا رفتن بهای بنزین، بخش بزرگی از این افزایش درآمد را برای بسیاری از آن‌ها می‌بلعد، و به نظر می‌رسد بهای بنزین همچنان رو به افزایش است.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، در سال جاری میلادی، بهای بنزین در آمریکا حدود 25 درصد افزایش یافته است که بالاترین رقم صعود در 3 سال اخیر محسوب می‌شود. این وضع با تحریم‌های ترامپ بر ضد صادرات نفت ایران مرتبط بوده است، و اقدام هفته جاری دولت آمریکا برای تشدید تحریم‌ها می‌تواند به‌زودی بهای بنزین را بالاتر هم ببرد.

روز سه‌شنبه بهای جهانی نفت به بالاترین سطح در 6 ماه اخیر رسید. برخی تحلیلگران انتظار دارند برای نخستین بار از سال 2014، متوسط بهای بنزین در آمریکا که در حال حاضر حدود 2.85 دلار در ازای هر گالن است، از 3 دلار در ازای هر گالن فراتر رود. افزایش بهای کمتر کالایی در آمریکا می‌تواند همانند افزایش بهای بنزین، مصرف‌کنندگان را ناراحت و عصبانی کند.

"مارک زندی" -- اقتصاددان ارشد در مؤسسه "مودیز آنالیتیکس" در این خصوص می‌گوید: «بهای بنزین، بخش مهمی از ذهنیت مصرف‌کنندگان را به خود اختصاص می‌دهد. مصرف‌کنندگان هر روز با آن زندگی می‌کنند.»

زندی و سایر تحلیلگران معتقدند افزایش بهای بنزین با نزدیک شدن به فصل پررونق تابستان برای رانندگی، می‌تواند رانندگان آمریکایی را آزار دهد؛ اما بعید است یک افزایش نه‌چندان چشمگیر بهای بنزین، مانع از هزینه کردن افراد در سایر بخش‌های اقتصاد شود.

پربیننده ترین خبرها