افزایش هزینه های نظامی در آمریکا

افزایش هزینه های نظامی در آمریکا
دوشنبه 9 ارديبهشت 1398 - 22:14

هزینه های نظامی در آمریکا امروز دوشنبه برای نخستین بار پس از هفت سال افزایش یافت؛ گزارش مرکز تحقیقات صلح بین الملل استکهلم تاکید کرد که آمریکا 649 میلیارد دلار در زمینه تسلیحات هزینه کرده است.

العالم . آمریکا

در حالی که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، روسیه و چین را متهم می کند که مبالغ عظیمی را به امور تسلیحاتی اختصاص می دهند، مرکز تحقیقات صلح بین الملل استکهلم از افزایش هزینه های نظامی در آمریکا برای نخستین بار پس از هفت سال خبر داد.

مرکز استکهلم تاکید کرد که آمریکا امسال بالاترین هزینه نظامی در سطح جهان را دارا بوده است. اود فلوران مسئول برنامه تسلیحاتی در مرکز استکهلم گفت: افزایش هزینه های نظامی در آمریکا به اجرای برنامه های خرید سلاح در دولت ترامب از سال 2017 بازمی گردد. واشنگتن در این مدت حدود 649 ملیارد دلار در امور دفاعی هزینه کرده است.

ترامپ نه تنها مبالغ بی سابقه ای به امور دفاعی اختصاص داده است بلکه در افزایش هزینه های تسلیحاتی دیگر کشورها نیز سهیم بوده است؛ وی یا متحدان خود را تحت فشار قرار می داد تا سلاح های آمریکایی را خریداری کنند و یا آتش درگیری ها و منازعات را در کشورهای جهان برمی انگیخت.

دونالد ترامپ گفت: برخی افراد می خواهند حمایت خود از عربستان را قطع کنیم؛ آنها به ارزش 450 میلیارد دلار از ما سلاح خرید می کنند، نمی خواهم آنها را ازدست بدهم.

وی در سخنرانی خود همچنین از تلاشهایش برای واداشتن دیگر کشورها برای هزینه بیشتر در زمینه تقویت توان دفاعی خود خبر داد. وی با برانگیختن آتش تنش ها در شبه جزیره کره، ژاپن را وادار کرد تا مقادیر عظیمی ابزارهای نظامی امریکایی خریداری کند. همچنین قرارداد وسوسه برانگیز موشکهای پاترویت را به ترکیه پیشنهاد داد تا این کشور را از خرید موشکهای سوریه باز دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها