سوریه برگزاری کنفرانس موسوم به عشایر سوری را خیانت خواند

سوریه برگزاری کنفرانس موسوم به عشایر سوری را خیانت خواند
شنبه 14 ارديبهشت 1398 - 07:40

وزارت خارجه و مهاجران سوریه برگزاری کنفرانس موسوم به عشایر سوری را در شهر تحت اشغال عین عیسی در شمال این کشور نشانه خیانت و مزدوری برخی خواند.

العالم _ سوریه

این وزارتخانه تصریح کرد، دمشق از کشورهای غربی و حامی چنین دیدارها دعوت می کند تا به قطعنامه ها و قوانین شورای امنیت سازمان ملل متحد که بر اهمیت وحدت اراضی، ملت، حاکمیت و استقلال سوریه تاکید دارد، پایبند باشند.

وزارتخارجه سوریه خاطر نشان کرد: این کنفرانس به نام عشایر در حالی از سوی برخی شبه نظامیان و مزدوران امریکا برگزار می شود که به خاطر مخالفت بسیاری از عشایر اصیل سوریه با آن ناکام مانده است.

این منبع سوری تاکیدکرد: برگزاری هر تجمعی و گردهمایی که جنبه سیاسی و نژادی و نظایر آن داشته باشد بدون تردید نشانگر خیانت و وابستگی برگزارکنندگان آن خواهد بود و تاریخ سوریه ثابت کرده است که نمی تواند منجر به نتیجه شود.

نیروهای سوریه دمکراتیک (قسد) وابسته به امریکا روز جمعه کنفرانس را با عنوان عشایر در منطقه عین عیسی در استان الرقه در منطقه تل ابیض در شمال شرق سوریه برگزار کردند.

این مناطق در روزهای گذشته شاهد برگزاری برنامه های اعتراضی به خاطر نبود امنیت ، آدم ربایی و قتل و ترور بود که در جریان آن 3 فرد معترض به خاطر تیراندازی نیروهای قسد کشته شدند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها