موج تازه درگیری‌ها در آلبانی و حمله به دفتر نخست وزیری با «کوکتل مولوتوف»

موج تازه درگیری‌ها در آلبانی و حمله به دفتر نخست وزیری با «کوکتل مولوتوف»
يکشنبه 22 ارديبهشت 1398 - 19:59

دور تازه اعتراض‌های ضد دولتی در آلبانی با تجمع مردمی مقابل مجلس این کشور و درگیری با نیروهای امنیتی شکل گرفت.

العالم - اروپا

رسانه‌ها از موج تازه درگیری‌ها در آلبانی و علیه دولت حاکم بر این کشور خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری آلمان در برخورد روز شنبه بین پلیس ضد شورش با معترضان، چند تن مصدوم شدند. این تظاهرات روز گذشته با مشارکت هزاران معترض که در بیرون مجلس این کشور در تیرانا، پایتخت آلبانی تجمع کرده بودند شکل گرفت و معترضان کناره گیری «ادی راما» نخست وزیر از قدرت و برگزاری انتخابات را خواستار شدند.

بر اساس این گزارش، برخی معترضان با «کوکتل مولوتوف» به نیروهای پلیس که با خودروهای آب‌پاش و گاز اشک آور سعی در متفرق کردن مردم را داشتند، حمله کردند. در این برخورد برخی معترضان دستگیر و دست‌کم 12 پلیس نیز مجروح شدند.

وبگاه شبکه خبری «بی‌بی‌سی» نیز با پوشش خبری این حادثه نوشت که مردم معترض به دولت حاکم در آلبانی شنبه با بمب‌های آتش‌زا به دفتر نخست وزیری حمله کردند.

به گزارش بی‌بی‌سی، آلبانی سه ماه است که شاهد درگیری‌های ضد دولتی است و ادی راما با اتهام‌هایی چون «تخلف انتخاباتی» و «فساد مالی» مواجه شده است. «لویزیم باشا» رهبر حزب مخالف دولت (حزب دموکرات راستگرا) نیز به هواداران خود توصیه کرده تا کناره گیری راما با قدرت در صحنه حاضر باشند.

در فوریه گذشته (بهمن) نیز 60 قانونگذار این کشور و برخی دیگردر اعتراض به ادی راما از سمت خود در مجلس کناره گیری کردند.

ادی راما و جان کری

آلبانی در جنوب شرقی قاره اروپاست و جمعیت آن دو میلیون و هشتصد هزار نفر است. به دنبال رایزنی‌های مقام‌های دولت قبلی آمریکا از جمله «جان کری» وزیر خارجه آمریکا با ادی راما تعدادی از عناصر گروهک منافقین بعد از خروج از عراق در این کشور اسکان داده شدند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها