بازگشت ناآرامی به سریلانکا این بار پس از انتشار چند شایعه در فیسبوک/ حمله مهاجمان به چندین مسجد و مرکز اسلامی

بازگشت ناآرامی به سریلانکا این بار پس از انتشار چند شایعه در فیسبوک/ حمله مهاجمان به چندین مسجد و مرکز اسلامی
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 09:27

پس از فروکش کردن ناآرامی های ناشی از انفجارهای تروریستی و حمله به کلیساها در این کشور که گروه تروریستی داعش مسوولیت آن را برعهده گرفته بود، این بار پس از انتشار چندین شایعه در وب سایت 'فیسبوک'، مردم محلی در شهر 'چیلا' واقع در غرب سریلانکا به مساجد و مراکز اسلامی این شهر حمله کرده و به آنها خسارت وارد کردند.

العالم ـ آسیا

در سلسله بمب گذاری‌های تروریستی ماه گذشته سریلانکا 257 نفر کشته و حدود 500 نفر زخمی شدند. در این عملیات تروریستی کلیسای «سنت آنتونی» در «کلمبو»، کلیسای «کاتوواپیتیا» در «کاتانا»، هتل «شانگریلا» و «کینگبری» در پایتخت تجاری این کشور و دو نقطه در حومه کلمبو هدف قرار گرفتند.

حالا به دنبال ناآرامی های جدید و این بار حمله به مساجد و مراکز اسلامی، شبکه خبری 'زی نیوز' به نقل از روان گانسکارا سخنگوی پلیس سریلانکا گزارش داده که برای کنترل وضعیت و جلوگیری از گسترش خشونت ها، محدودیت رفت و آمد در شهر چیلا وضع شده است.
سخنگوی پلیس سریلانکا گفته، در حمله مردم محلی به مساجد و مراکز اسلامی، یک فرد مسلمان مجروح و یک مسجد دچار خسارت های گسترده ای شده است.
نمایندگان گروه های اسلامی در سریلانکا اعلام کرده اند که از زمان وقوع حملات تروریستی، آزار و اذیت مسلمانان در این کشور افزایش یافته است.
هفته گذشته نیز در شهر 'نگومبو' واقع در 40 کیلومتری شمال کلمبو پایتخت سریلانکا، مسیحیان به چندین خانه، خودرو و محل کسب و کار متعلق به مسلمانان حمله کرده و به آنها آسیب رساندند.
پس از وقوع این درگیری ها، پلیس در شهر نگومبو محدودیت رفت و آمد وضع کرد.
روز یکشنبه اول اردیبهشت ماه 1398 (21 آوریل) دو شهر سریلانکا هدف چندین حمله تروریستی به کلیساها و یک هتل قرار گرفت.
در مجموع هشت انفجار و حمله انتحاری در این دو شهر (کلمبو و نگومبو) رخ داد که طی آن 257 نفر کشته و حدود 500 تن مجروح شدند.

گروه تروریستی داعش دو روز پس از انفجارهای کلمبو، مسئولیت این انفجارها را به عهده گرفته بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها