طرفداری از فلسطین، عضو ارشد حزب کارگر انگلیس را قربانی کرد/ پای لابی صهیونیسم در میان است

طرفداری از فلسطین، عضو ارشد حزب کارگر انگلیس را قربانی کرد/ پای لابی صهیونیسم در میان است
جمعه 10 خرداد 1398 - 18:23

«پیت ویلزمن» عضو بلند پایه کمیته ملی اجرایی حزب اصلی مخالف دولت انگلیس، تازه ترین قربانی حملات لابی صهیونیسم علیه حزب کارگر است که روز جمعه به اتهام اظهارات یهودستیزانه از عضویت در حزب کارگر تعلیق شد.

العالم ـ اروپا

او که یکی از نزدیکان جرمی کوربین رهبر چپ‌گرا و مخالف جنگ حزب کارگر بشمار می‌رود بحران یهودستیزی در حزب کارگر را پدیده‌ای ساختگی و به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای بدنام کردن این حزب نسبت داده است. ویلزمن برخی اعضاء حزب کارگر را هم از عوامل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن خوانده که منافع تل‌آویو را دنبال می‌کنند.

وی همچنین سران رژیم اشغالگر قدس را محرک اصلی نامه‌ی سرگشاده‌ای خواند که در آن ۶۸ خاخام یهودی نسبت به بحران یهودستیزی در حزب کارگر ابراز نگرانی کرده‌اند.

بر این اساس، کمیته ملی اجرایی حزب کارگر اعلام کرد که پس از دریافت شکایت‌هایی علیه اظهارنظرهای ویلزمن، صبح امروز تصمیم گرفته شد تا انجام کامل تحقیقات، او از عضویت حزب تعلیق شود.

هم‌زمان جنبش یهودی حزب کارگر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «پیت ویلزمن» صلاحیت کرسی کمیته ملی اجرایی این حزب را ندارد و جرمی کوربین بایستی فوری خواستار استعفای او شود و مراحل اخراج او ترتیب دهد.

سخنان ویلزمن مربوط به گفت‌وگوهای او با یک نویسنده آلمانی یهودی به نام تویا تننبوم است که ژانویه گذشته در مراسم رونمایی از کتابش در هتلی در لندن مطرح کرده است. او در بخش‌هایی از این گفت‌وگو که امروز در رادیوی ال.بی.سی پخش شد از نزدیکی خود با جرمی کوربین سخن گفته و افزوده است: پولدارها بر مطبوعات تسلط دارند و همه چیز را کنترل می‌کنند. آن‌ها به بهانه یهودستیزی مردم را به جان هم می‌اندازند و دروغ می‌گویند.

این سیاستمدار انگلیسی همچنین گفته است: این مطالب محرمانه بماند، اما تقریباً مشخص‌شده که چه جریانی پشت بحران یهودستیزی علیه کوربین است. سفارت اسرائیل. ما افرادی را در حزب کارگر پیدا کردیم که مشخص شد عوامل سفارت بوده‌اند.

ویلزمن در ادامه گفته که نمی‌خواهد پیش‌داوری کند اما "نامه‌ای که ۶۸ خاخام یهودی به‌تازگی در گاردین درباره یهودستیزی در حزب کارگر منتشر کردند از سوی سفارت اسرائیل سازماندهی‌شده بود."

یک سخنگوی حزب کارگر گفت با جدیت شکایت‌ها درباره یهودستیزی را دنبال می‌کند. او همچنین اضافه کرد حزب کارگر با تمام اشکال یهودستیزی و تبلیغ علیه این دین مقابله خواهد شد.

این برای نخستین بار نیست که اعضای حزب کارگر به اتهام یهودستیزی از عضویت در این حزب تعلیق می‌شوند. تاکنون ده‌ها تن از اعضاء این حزب به دلیل آنچه اظهارات یهودستیزانه خوانده می‌شود، از عضویت در حزب تعلیق و در رسانه‌ها نخ‌نما شده اند.

به گزارش ایرنا، لابی صهیونیسم در انگلیس از چهار سال گذشته به این‌سو که جرمی کوربین کرسی ریاست حزب کارگر را برعهده دارد، تبلیغات گسترده‌ای را علیه اعضاء طرفدار فلسطین در این حزب به راه انداخته و آن‌ها را به بهانه‌های مختلف از حضور در عرصه سیاسی کشور کنار می‌زند.

کوربین از همان ابتدای کار مشخص کرد که برخلاف عمده سیاستمداران غربی به رژیم صهیونیستی باج نخواهد داد.او خود را دوست دار حزب‌الله، فلسطین، انقلاب اسلامی و مخالف سیاست‌های جنگ‌طلبانه تل‌آویو معرفی کرد.

وی همچنین برای اولین بار در تاریخ انگلیس «وزیر صلح» را به ساختار کابینه در سایه اضافه کرد تا به‌این‌ترتیب راهبرد صلح‌طلبی حزب تحت امرش را در سیاست خارجی به ثبت برساند.

گفتنی است، تعلیق اعضاء حزب کارگر به اتهام یهودستیزی در حالی در رسانه‌های انگلیسی بازتاب پیدا می‌کند، که حزب حاکم محافظه‌کار به داشتن گرایش‌های ضد اسلامی متهم است و از پذیرش تعریف پارلمانی اسلام‌هراسی امتناع می‌کند.

چندی پیش تعدادی از اعضاء سطح پایین حزب محافظ کار به دلیل اظهارات ستیزه‌جویانه علیه اسلام در سکوت شدید رسانه‌ای تعلیق و پس از چند هفته دوباره به کار خود بازگشتند.

پربیننده ترین خبرها