رایزنی رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه با وزیر دفاع ترکیه درباره آتش‌بس در ادلب

رایزنی رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه با وزیر دفاع ترکیه درباره آتش‌بس در ادلب
شنبه 11 خرداد 1398 - 16:56

وزارت دفاع روسیه از رایزنی رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور با وزیر دفاع ترکیه در زمینه سازوکار مربوط به آتش بس در ادلب خبر داد.

العالم - ترکیه

به گزارش اینترفکس، وزارت دفاع روسیه طی بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی «والری گراسیموف» رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور با «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه درباره تحولات ادلب خبر داد.

براساس این بیانیه، مقامات ارشد نظامی دو طرف درباره سازوکارهای اجرای آتش بس در استان ادلب رایزنی کرده‌اند.

روز جمعه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نشستی را با اعضای شورای امنیت روسیه برای بررسی تحولات در ادلب سوریه برگزار کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت که شورای امنیت روسیه از حملات تروریستی و تحولات در ادلب نگران است.

وی تاکید کرد، مسئولیت ممانعت از گشودن آتش بر روی غیرنظامیان و اهداف روس توسط شبه نظامیان در ادلب، به عهده ترکیه است.

توافق سوچی میان ترکیه و روسیه جهت ایجاد منطقه کاهش تنش در استان ادلب به وسعت ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر مربع قرار بود تا روز ۲۳ مهر ماه سال گذشته کاملا اجرایی شود، اما عدم همراهی برخی گروهک‌های تروریستی حاضر در این استان که تحت حمایت ترکیه هستند، موجب تعویق آن شده است؛ مسئله‌ای که نقض توافق ادلب است.

این توافق تا کنون بارها از سوی گروههای تروریستی نقض شده به خصوص از سوی جبهة النصره که تحت اجبار ترکیه تن به آن داده بود. ادلب آخرین منطقه تحت اشغال تروریست‌ها در سوریه محسوب می‌شود.

دولت سوریه با حمایت روسیه حملاتی را علیه مواضع گروه‌های شبه‌نظامی این استان که آخرین سنگر تروریست‌های مخالف «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه است ترتیب دادند. این حملات تا کنون منتج به خروج ۲۵۰ هزار نفر از این ناحیه شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها