هدف اصلی بن سلمان در سوریه: انتقال مسالمت آمیز قدرت!

هدف اصلی بن سلمان در سوریه: انتقال مسالمت آمیز قدرت!
دوشنبه 27 خرداد 1398 - 16:29

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط عربستان گفت که هدفش در سوریه انتقال سیاسی قدرت است به گونه ای که وحدت سوریه محقق گردد.

العالم ـ کشکول العالم

بن سلمان افزود که با کشورهای دوست و آمریکا برای تحقق این هدف تلاش می کند بدون آنکه برخورد با نفوذ ایران، و مبارزه با داعش را از یابد ببرد.

مشکل بزرگ بن سلمان این است که گمان می کند مخاطبان او یا ساده لوح هستند و یا از آنچه که در اطراف آنها رخ می دهد، بی خبر هستند؛ وی می خواست مخاطبان خود را قانع کند که جنگی را که از 8 سال پیش در سوریه آغاز کرده است و صدها هزار نفر از مردم آن را به قتل رساند و میلیونها نفر را آواره کرد و بافت اجتماعی سوریه را بهم زد و تکفیریهای جهان را به سوریه منتقل کرد و با همکاری با دوستانش در تل آویو و واشنگتن، پول و سلاح در اختیار تکفیری ها گذاشت، در واقع از روی عشق و علاقه به دموکراسی است و هدفش انتقال مسالمت آمیز قدرت بوده است!

ما امیدوار بودیم که بن سلمان مقداری از عشق و علاقه اش به دموکراسی و انتقال مسالمت آمیز قدرت را به ملت خود عرضه کند؛ ملتی که در زیر یوغ یک نظام فاقد قانون اساسی زندگی می کند از زمانی که پدربزرگش از حدود صد سال پیش قدرت را در آنجا به دست گرفت یا آنکه از سربریدن مخالفان خود با شمشیر خودداری کند و یا آنها را به خاطر یک توئیت یا عدم فرمانبرداری کورکورانه از او در زندان نیفکند.

فاجعه آن است که بن سلمان با این ویژگی ها، با حمایت ترامپ و دامادش کوشنر برای سلطه یافتن در عربستان تا 50 سال دیگر نیز برنامه ریزی کرده است و به جز مرگ چیزی او را از این امر باز نمی دارد.

اما واقعیت اظهاراتش درباره مبارزه با داعش و نفوذ ایران در سوریه را به زیرکی خواننده واگذار می کنیم؛ زیرا خواننده به خوبی می داند چه چیزی سبب شد تا بن سلمان ایران و داعش را در کنار هم قرار دهد؛ این مرد هنوز کینه ای شدید نسبت به ایران دارد؛ زیرا ایران، داعش که شاخه نظامی بن سلمان و ترامپ و 'اسراییل'در سوریه است، را شکست داد و تمام طرحهای تجزیه سوریه را ناکام گذاشت.

پربیننده ترین خبرها