به نفع آمریکاست که ایران را نیازماید

به نفع آمریکاست که ایران را نیازماید
پنج‌شنبه 30 خرداد 1398 - 21:33

پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد امروز پنجشنبه یک فروند هواپیمای جاسوسی "گلوبال هاوک" آمریکا را به محض نقض حریم دریایی ایران در محدوده استان هرمزگان (جنوب) سرنگون کرد.

العالم - تحلیل روز

هواپیمای گلوبال هاوک یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای جاسوسی آمریکا است که ساخت شرکت نورثروپ گرومن تولید کنندۀ هواپیماهای بدون سرنشین است. هواپیمای گلوبال هاوک می تواند در یک پرواز بیش از 24 ساعت پرواز کند و تا ارتفاع 16 کیلومتر بالا برود و مسافت 8200 مایل بحری را بپیماید. ارزش این هواپیما بیش از 200 میلیون دلار است.

این اولین بار نیست که ایران هواپیمای جاسوسی آمریکا را هنگام نقض حریم هوایی اش سرنگون می کند چرا که در سال 2011 نیز هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی "آر کیو – 170" را پس از نقض حریم هوایی ایران با افغانستان توسط تجهیزات جنگ الکترونیک بی هیچ آسیبی سرنگون کرد. ولی اوضاع و شرایط کنونی که در آن هواپیمای گلوبال هاوک سرنگون شده است، با اوضاع و شرایط اتفاقات مشابه گذشته فرق می کند.

بی شک هر کشوری غیر از ایران پیش از سرنگون کردن هواپیمای جاسوسی قدرتمندترین کشور جهان هزار بار به عواقب کار خود می اندیشید خصوصاً در این اوضاع و شرایط مهم منطقه خاورمیانه که از خیلی وقت پیش تاکنون سابقه نداشته است زیرا منطقه مملو از ناوهای هواپیمابر و کشتی های جنگی و بمب افکن های "بی 52" آمریکا شده است و نظامیان آمریکایی فراوانی به منطقه اعزام شده اند و پایگاه های نظامی آمریکا گرداگرد ایران وجود دارند و از آمادگی کامل برخوردار است و هر لحظه افراطی ترین و نژادپرست ترین دولت تاریخ آمریکا با صدای بلند به تهدید ایران می پردازد ولی ایران مرزهای بین المللی خود را خط قرمز خود می داند و به هیچ کشوری در جهان اجازه نقض حریم هوایی، دریایی و زمینی اش را نخواهد داد حتی اگر این کشور آمریکا باشد آمریکایی که سرانش افرادی همچون ترامپ وبولتون و پومپئو هستند.

پر واضح است اوضاع و شرایطی که با سرنگون کردن هواپیمای جاسوسی آمریکا همزمان شده، بسیار مهم است و ایران این مساله را به خوبی می داند ولی آنچه اتفاق افتاد، اینست که ایران در این اوضاع بسیار مهم هواپیمای آمریکایی را سرنگون کرد تا پیام های ذیل را که می خواست به ترامپ و دار و دسته اش برساند، تأثیر گذارتر باشد:

  • ایران درپی جنگ نیست ولی از جنگ هم نمی ترسد.
  • تهدیدهای ترامپ، بولتون و پومپئو هیچ تأثیری در تصمیم ایران برای دفاع از خود ندارد.
  • ناوگان ها، پایگاه های نظامی، بمب افکن ها، هواپیماها و رادارها و هزاران نظامی آمریکایی مستقر در منطقه خاورمیانه هیچ تأثیری در عزم و اراده ایران ایجاد نخواهد کرد.

سخن پایانی اینکه نظام و ملت ایران تحت تأثیر تهدیدهای آمریکا قرار نخواهند گرفت و نظام ایران تصمیمات خود را با اقتدار اتخاذ خواهد کرد و ایران قدرتی است که آمریکا نباید درپی آزمودنش باشد و اگر آمریکا با فرستادن هواپیمای جاسوسی خود به سوی حریم هوایی ایران می خواهد واکنش تهران را بسنجد یا از میزان آمادگی نظامی اش آگاه شود یا قدرتش را ارزیابی کند، باید گفت که جواب لازم و کافی را گرفته است.

ماجد حاتمی / شبکه العالم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها