دیدار وزیر خارجه بحرین با وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی

دیدار وزیر خارجه بحرین با وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی
جمعه 7 تير 1398 - 21:14

وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی در دیدار با وزیر خارجه بحرین از مواضع او در قبال این رژیم تقدیر و تشکر کرد.

العالم - آسیا

«زیپی لیونی»، وزیر امور خارجه سابق رژیم صهیونیستی از اظهارات «خالد بن احمد آل خلیفه»، وزیر امور خارجه بحرین در مورد این رژیم و صهیونیست‌ها استقبال کرد.

لیونی در حساب کاربری خود در توییتر با انتشار تصویری از این دیدار نوشت که عصر پنجشنبه (۶ تیر) با خالد بن احمد دیدار کرده و از او به دلیل مواضع اخیرش در قبال اسرائیلی‌ها تقدیر کرده است.

وزیر خارجه بحرین همزمان با برگزاری نشست ضد فلسطینی منامه موسوم به کارگروه اقتصادی «صلح برای شکوفایی»، با چند رسانه رسمی رژیم صهیونیستی مصاحبه کرد و خواستار برقراری روابط دیپلماتیک با این رژیم شد.

او در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ۱۳ رژیم صهیونیستی در حاشیه این نشست گفت که این مصاحبه باید خیلی وقت‌ها اتفاق می‌افتاد. بن احمد همچنین گفته است که «اسرائیل بخش ای میراث تاریخی این منطقه است و مردم یهود بین ما جایگاه دارد».

وزیر خارجه بحرین با بیان اینکه باید بین عرب‌ها و رژیم تل‌آویو گفت‌وگو جریان پیدا کند، ایران را تهدید اصلی برای منطقه و ثبات آن خواند.

خالد بن احمد در گفت‌وگو با روزنامه تایمز اسرائیل گفته بود که «اسرائیل ایجاد شده برای اینکه بماند و این حق را دارد که در داخل مرزهای امن زندگی کند».

این اظهارات مقام بحرینی اعتراض گروه‌های فلسطینی و افکار عمومی برخی از کشورهای عربی مانند عراق را در پی داشت؛ عراقی‌ها شب گذشته در اعتراض به این نشست و اظهارات مقامات بحرینی در قبال آرمان فلسطین در برابر سفارت بحرین در بغداد دست به تظاهرات زدند و این گونه اقدامات منامه را تقبیح و محکوم کردند .

فارس

پربیننده ترین خبرها