رئیس جدید ائتلاف معارضان سوری انتخاب شد

رئیس جدید ائتلاف معارضان سوری انتخاب شد
يکشنبه 9 تير 1398 - 12:16

در پایان چهل و ششمین نشست ائتلاف معارضان سوری در شهر استانبول ترکیه، رئیس ائتلاف و سه معاون وی انتخاب شدند.

العالم _ سوریه

رئیس جدید ائتلاف معارضان سوری موسوم به «ائتلاف ملی گروه‌های انقلابی معارض سوریه» شامگاه شنبه انتخاب شد.

ائتلاف معارضان با انتشار دو بیانیه جداگانه اعلام کرد که «انس العبده» به عنوان رئیس این ائتلاف و جایگزین «عبد الرحمن مصطفى» انتخاب شد.

ریاست این هیأت یا ائتلاف، به دلیل اختلافات زیاد، فقط چند ماهه است.

این ائتلاف همچنین خبر داد که عبدالرحمن مصطفی پس از عزل از سمت ریاست ائتلاف، به عنوان رئیس نهاد موسوم به «دولت موقت» انتخاب شد.

«عبد الباسط عبد اللطیف» به عنون دبیر کل ائتلاف و «عقاب یحیى و عبد الحکیم بشار» به عنوان نواب رئیس ائتلاف و «دیما موسی» نیز به عنوان نائب رئیس ائتلاف در کرسی زنان انتخاب شد.

روزنامه «العربی الجدید» -نزدیک به قطر- گزارش داد که انتخاب این افراد، در پایان چهل و ششمین نشست ائتلاف در شهر استانبول ترکیه صورت گرفته است.

العبده در نخستین اظهار نظر خود مدعی شد که «بر عهده گرفتن مسئولیت ائتلاف در یک برهه دقیق و دشوار، آسان نبود».

وی ادعا کرد که تلاش می‌کند تا ائتلاف، نماینده گروههای معارض سوریه باشد تا وحدت کلمه داشته باشند و افکار عمومی را تشکیل دهند که «در صحنه انفلابی و سیاسی سوریه کارآمد باشند».

این برای دومین بار است که العبده ریاست ائتلاف معارضان را بر عهده می‌گیرد. وی پیش از این نیز، جنبش موسوم به «العداله و البناء» (عدالت و سازندگی) را بنیان گذاشت که مخالف دولت سوریه یود.

ائتلاف معارضان در نوامبر 2012 در دوحه پایتخت قطر تشکیل شد و ادعا کرد که به عنوان «چتر جامعی برای معارضان علیه دولت سوریه» خواهد بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها