گفت وگوی تلفنی عبدالمهدی با سلمان در باره خطرات جنگ منطقه ای و قیمت نفت

گفت وگوی تلفنی عبدالمهدی با سلمان در باره خطرات جنگ منطقه ای و قیمت نفت
دوشنبه 10 تير 1398 - 21:29

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق روز دوشنبه درباره جلوگیری از وقوع خطر جنگ در منطقه و ثبات قیمت نفت تلفنی گفت وگو کردند.

العالم ـ عراق

در اطلاعیه ای که دفتر رسانه ای نخست وزیر عراق منتشر کرد، آمده است؛ در این تماس تلفنی همچنین توسعه روابط میان بغداد و ریاض بررسی شد.

بنا به این اطلاعیه، دو طرف بر ضرورت آرامش در منطقه و اجتناب از جنگ و درگیری تأکید کردند.

این اظهارات پادشاه عربستان در حالی صورت می گیرد که کشورش با ایجاد یک ائتلاف از چند کشور عربی و به همراه امارات و با چراغ سبز آمریکا، بیش از چهار سال است آتش جنگی خانمان سوز را در منطقه افروخته و مردم یمن را آماج حملات همه جانبه نظامی قرار داده است که در جریان آن، تاکنون ده ها هزار یمنی کشته، هزاران نفر زخمی و میلیون ها نفر دیگر آواره شده اند.

به گزارش ایرنا، اوضاع منطقه خلیج فارس در ماه های اخیر کانون مناقشه بوده و آمریکا با ایجاد تنش در منطقه، تلاش می کند به اهداف خود مبنی بر ناآرام جلوه دادن منطقه و فروش هرچه بیشتر سلاح به کشورهای حوزه خلیج فارس جامه عمل بپوشاند.

۲۳ خردادماه گذشته دو نفتکش در اقدامی مشکوک در دریای عمان مورد اصابت قرار گرفتند. یکی از این نفتکش‌ها «کوکوکا کوریجوس» نام داشت که حامل فرآورده های نفتی و با پرچم پاناما در حال حرکت از عربستان به مقصد سنگاپور و تایلند بود. دیگری نیز به نام «فرانت آلتر» با پرچم جزایر مارشال از امارات عربی متحده به سوی تایوان حرکت می کرد که هر دو دچار سانحه شدند.

این دومین حمله به نفتکش‌های در خلیج فارس در ماه‌های اخیر است. چهار نفتکش نیز ۲۲ اردیبهشت ماه گذشته در نزدیکی بندر «الفجیره» امارات عربی متحده هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

پربیننده ترین خبرها