وزیر کشور عراق برای هماهنگی های اربعین به زودی به ایران می آید

وزیر کشور عراق برای هماهنگی های اربعین به زودی به ایران می آید
دوشنبه 10 تير 1398 - 21:42

در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با وزیر جدید کشور عراق، ضمن حمایت از توسعه، شکوفایی، ثبات و امنیت عراق دو طرف بر برگزاری هرچه باشکوه تر اربعین حسینی تاکید کردند همچنین قرار است الیاسری برای این منظور به زودی به ایران سفر کند.

العالم ـ عراق

«ایرج مسجدی» در دیدار با «یاسین الیاسری»، ابراز امیدواری کرد که با همکاری وزارت کشور عراق و ایران در سال جاری نیز مانند دو سال گذشته شاهد برگزاری باشکوه مراسم اربعین باشیم و زائران بتوانند با آرامش خاطر به عتبات عالیات سفر نمایند.
وی همچنین آمادگی کشورمان را برای همکاری با دولت عراق از جمله وزارت کشور برای مبارزه با تروریسم و جرائم سازمان یافته اعلام کرد.
مسجدی با اشاره به روابط عمیق دو کشور همسایه اظهار کرد؛ جمهوری اسلامی ایران از توسعه، شکوفایی و بالندگی، ثبات و امنیت عراق حمایت و آن را موجب خشنودی دولت و مردم ایران می داند.

وی تصریح کرد: مرزهای ایران و عراق به مرزهای دوستی و همکاری تبدیل شده و امیدواریم هر روز شاهد افزایش رفت و آمد مردم دو کشور باشیم.

الیاسری نیز اظهار کرد: دولت و مردم عراق هرگز نقش جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از بغداد در مبارزه با گروه تروریستی داعش فراموش نمی کند.

وی تاکید کرد که تمامی مراکز مرتبط با مراسم اربعین بالاخص وزارت کشور عراق تلاش خواهند کرد تا این مراسم به نحو شایسته و موفقیت آمیز برگزار شود.

وی افزود به زودی برای هماهنگی با برادران ایرانی خود برای هماهنگی های لازم در خصوص هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسم اربعین سال جاری عازم تهران خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که رابطه دو کشور همسایه بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر جدید کشور عراق به همراه وزیران دفاع و دادگستری سوم تیرماه جاری از پارلمان عراق رای اعتماد گرفتند.

پربیننده ترین خبرها