موج استعفا در میان مقامات صهیونیست پس از عملیات ناموفق خان‌یونس

موج استعفا در میان مقامات صهیونیست پس از عملیات ناموفق خان‌یونس
يکشنبه 30 تير 1398 - 14:11

روزنامه‌ای صهیونیستی از استعفای یکی دیگر از مقامات نظامی این رژیم در پی عملیات ناموفق «خان‌یونس» خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» امروز (یکشنبه) اعلام کرد، در پی شکست عملیات «خانیونس» در نوامبر سال گذشته (2018) یک مسؤول عالی‌رتبه در شعبه اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی «امان» از سمت خود استعفا کرد.

بر اساس این گزارش، مسؤولی که استعفا کرده نقشی بسیار حساس در شعبه اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی داشته است.

یدیعود حدود بیست روز پیش نیز نوشت، فرمانده یگان تکاوران (سایِرِت مَتکَل) با نام اختصای «ح» پس از 23 سال فعالیت، استعفای خود را به «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تقدیم کرده است.

در ادامه این گزارش آمده، از دیگر کسانی که استعفا داده فرمانده بخش عملیات ویژه شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی «امان» با نام اختصاری «ج» است. این استعفا پس از آن رخ داد که کوخاوی در راستای تغییراتی در امان پس از شکست عملیات خانیونس، فردی به نام «الف» را جایگزین «ج» کرد.

بیستم آبان‌ماه گذشته (یازده نوامبر ۲۰۱۸) گروهی از کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی بر اساس عملیات از پیش طراحی شده به منطقه‌ای در شرق خانیونس حمله کرده و یکی از فرماندهان ارشد گردان‌های شهید عزالدین القسام را به شهادت رساندند.

میان نیروهای مقاومت و کماندوهای صهیونیست ‌پس از لو رفتن این عملیات ناموفق، درگیری شدید رخ داد که در پی آن تعدادی از نظامیان رژیم صهیونیستی کشته و یا زخمی شدند.گردان‌های القسام نام عملیات نیروهای مقاومت را که باعث شکست ماموریت نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی شد، «حد السیف» (لبه شمشیر) نامیده‌اند.

رژیم صهیونیستی ضمن انتشار نتایج مربوط به عملیات ناموفق کماندوهایش در نوار غزه، به شکست این عملیات اذعان کرد و از اشتباهات تاکتیکی بسیار خبر داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها