انگلیس: ایران فورا نفتکش توقیف شده و خدمه آن را آزاد کند

انگلیس: ایران فورا نفتکش توقیف شده و خدمه آن را آزاد کند
دوشنبه 31 تير 1398 - 15:14

سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس مجددا از ایران خواست نفتکش توقیف شده این کشور و خدمه آن را فورا آزاد کند.

العالم - اروپا

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس در روز دوشنبه مجددا مدعی شد که توقیف نفتکش این کشور در آبهای خلیج فارس غیرقانونی بوده است.

وی تاکید کرد که ایران باید فورا نفتکش و خدمه آن را آزاد کند.

سخنگوی «ترزا می» همچنین اعلام کرد که نخست وزیر روز چهارشنبه قبل از ترک خانه شماره 10 داونینگ استریت یک بیانیه منتشر خواهد کرد.

ترزا می که اخیرا به دلیل شکست در خروج لندن از اتحادیه اروپا از سمت خود استعفا کرده است قرار است روز چهارشنبه از سمت خود کنار برود. نخست وزیر جدید انگلیس در روز سه شنبه توسط نمایندگان حزب محافظه کار انتخاب خواهند شد.

کابینه انگلیس قرار است امروز دوشنبه درباره توقیف نفتکش استنا ایمپرو به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز جلسه اضطراری تشکیل دهد.

قرار است در این نشست، درباره حفظ امنیت کشتیرانی در خلیج فارس بحث و بررسیهای لازم صورت بگیرد. «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس نیز از احتمال اعمال تحریم علیه ایران در پاسخ به توقیف نفتکش انگلیسی خبر داده است. با این حال فیلیپ هاموند وزیر دارایی این کشور گفته معلوم نیست اصلا تحریمی وجود داشته باشد که بتوان آن را علیه ایران اعمال کرد یا نه.

نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه به درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی ایران یک نفتکش انگلیسی را در نزدیکی تنگه هرمز و به دلیل نقض قوانین و مقررات دریانوردی توقیف کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها