سازمان های فدرال آمریکا از داد و ستد با هواوی منع شدند

سازمان های فدرال آمریکا از داد و ستد با هواوی منع شدند
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 15:11

سازمان های فدرال آمریکا از روز سه شنبه از خرید محصولات و خدمات "هواوی"، "زد تی ایی" و سایر شرکت های چینی منع شدند.

العالم ـ آمریکا

خبرگزاری های آسیایی با استناد به سایت اداره ثبت آمریکا اعلام کردند، طبق سند موسوم به "ممنوعیت معامله خدمات یا تجهیزات خاص ارتباطات راه دور و جاسوسی ویدیویی"، ممنوعیت خرید تجهیزات و خدمات برخی از شرکت های چینی از سوی سازمان های دولتی آمریکا، از جمله وزارت دفاع، اداره خدمات عمومی و سازمان هوانوردی و فضا(ناسا)، از امروز (سه شنبه) به اجرا درآمد.

در سایت اداره ثبت آمریکا آمده است، این ممنوعیت شامل تجهیزات ارتباطات راه دور تولید هواوی، زد تی ایی و شرکت های تابعه و وابسته آنها، تجهیزات جاسوسی ویدیویی و ارتباطات راه دور تولید شرکت ارتباطات هیترا، شرکت تکنولوژی دیجیتال هانگژو هیک ویژن و شرکت تکنولوژی دوحه برای سلامت عمومی، امنیت امکانات دولتی، جاسوسی فیزیکی امنیتی زیرساخت های مهم و امنیت ملی است.

روسای سازمان های فدرال آمریکا می توانند با ارایه ادله و توجیهات تفصیلی به کمیته های مربوطه در کنگره، خواستار معافیت از این قانون به مدت کمتر از دو سال و نهایت تا 13 اوت 2021 شوند. در سایر موارد، مدیر امنیت ملی مرجع ذیصلاح اعطای این معافیت است.

آمریکا، هواوی را به همکاری با ارتش و سازمان اطلاعات چین و استفاده از تجهیزات این شرکت برای جاسوسی و نظارت غیرقانونی متهم می کند.

واشنگتن همچنین از سایر کشورها خواسته است استفاده از تجهیزات هواوی و زیرساخت نسل جدید شبکه های اینترنتی 5G متوقف کنند.

به گزارش ایرنا، وزارت بازرگانی آمریکا در ماه مه سال جاری میلادی، هواوی را در فهرست سیاه قرار داد. این شرکت چینی اتهامات وارده از سوی آمریکا را می کند و می گوید، این محدودیت ها می تواند بر توانایی این شرکت در ارایه خدمات به مشتریان در بیش از 170 کشور جهان تاثیر بگذارد.

آمریکا و چین از یک سال پیش درگیر جنگ تجاری شده اند که با اعمال تعرفه بر محصولات چینی از سوی آمریکا و مقابله به مثل پکن آغاز شد.

پربیننده ترین خبرها