کشکول العالم/

به دشمنان ایران و عراق می گوییم در عصبانیت خود بمیرید

به دشمنان ایران و عراق می گوییم در عصبانیت خود بمیرید
شنبه 2 شهريور 1398 - 13:36

واکنش غیرعادی برخی شبکه های اجتماعی به حادثه تاسف بار خانم عراقی در فرودگاه مشهد، کاملا  واضح و آشکارا، برادری و روابط عمیق دو ملت عراق و ایران را هدف قرار داده است.

العالم - عراق

این واکنش یک جانبه، با سرعت نور در شبکه های ماهواره ای بعثی و سعودی منتشر شد. ماموریت این شبکه ها؛ آتش افروزی در روابط متمایز و منسجم دو ملت ایران و عراق است که از صدها سال پیش وجود داشته و پس از سقوط دیکتاتور بغداد، مستحکم تراز قبل شده است.


در همین رابطه بخوانید؛

ضرب و جرح زائر زن عراقی در فرودگاه مشهد؛ از ادعا تا واقعیت + تصاویر


برای پی بردن به کینه و حسادتی که در دل افراد باقی مانده رژیم بعث صدام و همه مجامع مورد حمایت سعودی ریشه دارد، هوش سرشاری نیاز نیست زیرا در طول یک سال بیش از 3 میلیون زائر عراقی وارد ایران می شوند و همین تعداد ایرانی نیز سالیانه به عراق سفر می کنند بدون اینکه مشکلی خاصی پیش بیاید و فقط گاهی برخی حوادث جانبی مانند رانندگی یا نداشتن گذرنامه یا بیماری یک زائر مشکل ساز می شود.

ملت ایران و عراق، باید به اهمیت رابطه خود که موجب خشم دشمنانشان شده، پی ببرند دشمنانی که برای خراب کردن این رابطه از هیچ ابزاری دریغ نکرده اند.

مثلا جنگ صدام حسین جنایتکار علیه ایران در طول 8 سال ، اقدام عربستان در اعزام تکفیری ها برای همدستی با بقایای صدام جهت ایجاد خرابی و کشتار در عراق و جنگ افروزی طائفی میان افراد و ایجاد جنگ های روانی در پایگاه های اینترنتی و شبکه های مورد حمایت سعودی و برخی کشورهای خلیج فارس و فرار افراد باقیمانده خاندان طاغوتی از عراق پس از سرقت ده ها میلیارد دلار از اموال مردم؛ تنها گوشه ای از جنگی است که این کینه توزان به روابط تاریخی، اجتماعی، اقتصادی ،سیاسی و مذهبی ریشه دار میان دو کشور به راه انداخته اند.

هیچ ایرانی از رفتار افسر امنیتی در فرودگاه بین المللی مشهد دفاع نکرد بلکه مقامات و شهروندان ایرانی آن را محکوم کردند و وی هم اکنون برای اثبات جرمش ،مراحل بازجویی را می گذراند و بدون تردید مجازات میشود.

ایرانی ها از گذشته تاکنون دلها و خانه هایشان پذیرای زائران عراقی بوده و اعزام مقامات کنسولگری ایران در نجف به منزل خانم مذکور و دلجویی رسمی از وی نیز تاکیدی بر توجه زیاد مسئولان ایرانی به حفظ رابطه مشترک با عراق و حفاظت از زائران عراقی در ایران است.

شایان ذکر است هرچه به زیارت میلیونی اربعین و امام حسین علیه السلام نزدیک می شویم، فعالیت های خبیثانه و کینه توزانه ای نسبت به این مناسبت مقدس و صحنه های برادری عراقی ها و سخاوت حاتم گونه اشان برای زائران امام حسین از سراسر دنیا و ترسیم بخشش و شرافت اخلاقی ملت عراق، افزایش می یابد.

تجارب تاریخی ثابت کرده که رابطه عراق و ایران که ریشه در اعماق تاریخ دارد از همه شرایط و دشمنان ،با هرعنوان و رویکرد و برنامه و توطئه ،قدرتمندتر است و همه دنیاچون سالهای گذشته ، شاهد درخشش این رابطه در سال جاری در زیارت اربعین خواهد بود.

زیرا عراقی ها و ایرانی ها و همه پیروان اهل بیت کنار ضریح امام و سرورشان امام حسین جمع می شوند و ما به دشمنان ایران و عراق می گوییم درعصبانیت خود بمیرید.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها