برگزاری همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در ایران و 40 کشور دیگر/ به یاد علی اصغر؛ همدرد با رباب

برگزاری همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در ایران و 40 کشور دیگر/ به یاد علی اصغر؛ همدرد با رباب
جمعه 15 شهريور 1398 - 09:15

اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی به یاد حضرت علی اصغر (ع) در نقاط مختلف ایران و همچنین 40 کشور دیگر به طور همزمان برگزار شد.

العالم - ایران / فرهنگی

همزمان با ششم محرم الحرام 1441مراسم «شیرخوارگان حسینی»، روز جمعه 15شهریور به طور همزمان در 40 کشور و بیش‌ از 6هزار و 200 نقطه‌کشور برگزار شد. مراسم «شیرخوارگان حسینی» به طور زنده از شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران و همچنین بخش هایی از آن از شبکه العالم پخش شد.

شیرخواره

خبرنگار العالم حاضر در مصلی تهران می گوید 10 ها هزار مادر به همراه نوزدان و شیرخواره های خود در این مراسم شرکت کردند تا ارادات خود را به سید و سالار شهدا نشان دهند.

این مراسم در نخستین جمعه در دهه اول محرم هر سال برگزار می‌شود و به منظور گرامیداشت مقام طفل شیرخواره امام حسین(ع) و شهادت مظلومانه‌اش، باحضور کودکان شیر‌خوار و مادرانشان برگزار و عاشقان ابا‌عبدالله با قرائت نذر‌نامه‌ای فرزندشان را نذر قیام صاحب‌الزمان(عج) می‌کنند.

ذکر مصیبت ابا‌عبدالله و یاران باوفایش، حضرت علی‌اصغر(ع) و مادر گرامی‌اش حضرت رباب(س) به همراه سخنرانی و گهواره‌گردانی از جمله برنامه‌های این مراسم نورانی است و مادران با پوشاندن لباس سبز و سربند یا‌علی‌اصغر(ع) در سوگ طفل ۶‌ماه امام حسین(ع) مرثیه‌سرایی می‌کنند.در این مراسم خیمه های عاشورایی ‌به یاد واقعه بزرگ قیام امام حسین (ع)٬ شهادت امام (ع)‌ و‌یارانشان در ‌جایگاه ویژه تجمع بزرگ ‌شیرخوارگان ‌حسینی ‌در استادیوم ‌آزادی‌ ‌بر‌پا شد.

حضور نوزادان و کودکان با پوشش های سبز و پیشانی بندهایی با مضمون یا حضرت علی اصغر(ع)، حال و هوای خاصی به این محفل داده بود.

این همایش ۱۷ سال پیش در تهران و تنها در یک نقطه کار خود را آغاز کرد و در سال دوم به هشت جلسه و سال سوم به ۵۶ جلسه رسید و امروز باهمت عاشقان ابا‌عبدالله الحسین(ع) همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۵ هزار نقطه کشور و در ۴۰ کشور دیگر جهان هم برگزار شد.

مراسم شیرخوارگان حسینی در ورزشگاه آزادی:

مراسم شيرخوارگان حسيني در ورزشگاه آزادي

تصاویری از اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی در استادیوم آزادی

شیر

پربیننده ترین خبرها