احزاب صهیونیستی گرفتار در باتلاق؛ انتخابات مجدد پس از یک ناکامی بزرگ

احزاب صهیونیستی گرفتار در باتلاق؛ انتخابات مجدد پس از یک ناکامی بزرگ
دوشنبه 25 شهريور 1398 - 12:36

فردا شش میلیون و سیصد و نود و چهار هزار و سی نفر برای انداختن آرای خود به صندوق در رژیم صهیونیستی در انتخابات موسوم به بیست و دومین انتخابات مجلس در این رژیم به پای صندوق های رأی می روند.

العالم - فلسطین اشغالی

در این انتخابات 32 فهرست از جمله حزب راستگرای لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو و حزب آبی – سفید، وابسته به جریان چپ میانه به رهبری بنی گانتس و حزب اسرائیل بیتنا در این انتخابات شرکت کرده اند.

این در حالی است که نظرسنجی ها حکایت از آن است که هیچ یک از دو جریان راست و چپ میانه به آرای کافی برای تشکیل کابینه ائتلافی دست نمی یابند و همین امر می تواند این رژیم را دستخوش بحران سیاسی جدیدی شبیه آنچه که درانتخابات گذشته رخ کند، کند.

احزاب رژیم صهیونیستی با اینکه تلاش کردند مسئله فلسطین را به کلی از شعارهای اصلی خود کنار بگذارند، اما این موضوع فضای قابل توجهی را در تبلیغات انتخاباتی گروه های رقیب به خود اختصاص داده است، به طوری که اغلب احزاب رقیب بر سر جلب آرای شهرک نشینان به شدت با هم رقابت می کنند، برای مثال اغلب احزاب مخالفت خود را با تقسیم قدس اعلام کرده و گفته اند که این شهر به طور یکپارچه باید پایتخت این رژیم باشد. گفتنی است شهرک نشینان اغلب رویکرد تند مذهبی دارند.

اما در داخل فلسطین، توده مردم به خصوص اهالی قدس اهمیتی برای نتیجه انتخابات رژیم اسرائیل قائل نیستند؛ چرا که همه احزاب این رژیم جلوه هایی از افراط گرایی مذهبی و نژادپرستی در برخورد با ملت و کشور فلسطین هستند. تک تک این احزاب، دولت و دستگاه های دولتی رژیم صهیونیستی همچنان خون فلسطینی ها را نردبان اصلی رسیدن به قدرت می دانند.. و این حقیقت ناشی از خوی تجاوزگری راست افراطی است که بر جامعه این رژیم سایه افکنده و تلاش می کند که فرماندهان نظامی در قدرت صحنه سیاست این رژیم باشند.

فارس صرافندی - العالم

پربیننده ترین خبرها