دلیل بلاک شدن کامنت در اینستاگرام چیست؟ + راهکار رفع بلاک

دلیل بلاک شدن کامنت در اینستاگرام چیست؟ + راهکار رفع بلاک
شنبه 6 مهر 1398 - 14:11

بلاک شدن کامنت در اینستاگرام به دلایل مختلفی رخ می دهد. همچنین روش های متعددی جهت خروج از بلاک شدن کامنت در اینستاگرام وجود دارد که به آنها می پردازیم.

العالم _ فضای مجازی

امروزه با فراگیر شدن استفاده از اینترنت و گوشی هوشمند، شبکه های اجتماعی بسیاری پا به عرصه گذاشته اند که اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین آنها محسوب می شود. حال بلاک شدن کامنت در اینستاگرام یکی از رایج ترین بلاک های اینستاگرام است. که ممکن است به دلایلی چون فالو، کامنت، پست و لایک بیش از حد اتفاق بیفتد که فعالیت های شما دچار مسدودی و تعلیق خواهد شد. به منظور خروج از بلاک اینستاگرام راهکارهایی وجود دارد که به شما در رفع بلاک هرچه سریعتر کمک خواهد کرد. اگر حساب اینستاگرامی شما بلاک شده است و می خواهید دلیل این موضوع را بدانید و راهکاری برای رفع بلاک پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دلیل بلاک شدن حساب در اینستاگرام


این روزها استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام در جوامع بسیار فراگیر شده است. این شبکه اجتماعی از قابلیت های فراوانی برخوردار است که برای گسترش کسب و کار گزینه مناسبی محسوب می شود. حال ممکن است حساب شما در مواقعی از طرف اینستاگرام بلاک شود که منجر به بلاک شدن کامنت در اینستاگرام شما می شود. زمانی که اینستاگرام نشانه هایی از اسپم را توسط حساب شما ببیند به بلاک کردن اکانت شما اقدام خواهد کرد. زمانی که از طرف حساب کاربری شما در اینستاگرام انتشار اطلاعات هرز، ایجاد مزاحمت برای دیگر کاربران، ارسال بیش از حد کامنت یا انتشار بی رویه پست و یا ساختن اکانت های فیک مشاهده شود، دسترسی شما به لایک کردن، فالو کردن، پیام دادن به افراد و کامنت گذاشتن محدود می شود که در ادامه به علت بلاک شدن کامنت در اینستاگرام بیشتر می پردازیم.

علت بلاک شدن کامنت در اینستاگرام چیست؟



همانطور که گفته شد، اگر اینستاگرام اقدامات اسپم گونه از طرف حساب کاربری شما مشاهده نماید به مسدود کردن اکانت شما اقدام خواهد کرد که منجر به بلاک شدن کامنت در اینستاگرام می شود. در ادامه برخی از دلایل بلاک شدن کامنت در اینستاگرام را نام خواهیم برد:

تشخیص ربات بودن به دلیل عدم انتشار پست توسط اکانت اینستاگرامی شما
تشخیص ربات بودن به علت عدم تکمیل حساب کاربری
انتشار پست های متعدد و بی رویه
لایک کردن بیش از حد پست های دیگران
فالو کردن بی رویه حساب های دیگر
تکرار بیش از حد کامنت، ایموجی و ...
منشن کردن بیش از حد افراد
عدم توجه به قوانین اینستاگرام
عدم استفاده مناسب از ربات های لایک و فالو اینستاگرام

اگر هر یک از این اعمال از طرف حساب کاربری شما مشاهده شود ممکن است سریعا از طرف اینستاگرام مسدود شوید. حال سوالی که پیش می آید این است که چگونه از بلاک کامنت در اینستاگرام خارج شویم؟ در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا راهکارهای رفع بلاک اکانت اینستاگرام را برای شما توضیح دهیم.

در صورت بلاک شدن کامنت در اینستاگرام چه کاری انجام دهیم؟!

بلاک شدن کامنت در اینستاگرام به دلیل عدم رعایت مواردی که گفته شد از طرف اینستاگرام بر روی اکانت شما اعمال می‌ شود که ممکن است چند ساعت تا چند هفته طول بکشد تا حساب کاربری شما رفع محدودیت شود. اگر گذراندن این مدت زمان برای رفع مسدودی برای شما سخت می باشد، روش هایی جهت رفع بلاک کامنت در اینستاگرام وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

1- درخواست رفع بلاک از طریق بخش تنظیمات برنامه اینستاگرام

در این روش شما به منظور از بلاک کامنت درآوردن در اینستاگرام می توانید به صفحه پروفایل اینستاگرام خود بروید و گزینه تنظیمات که همان آیکن چرخ دنده گوشه سمت راست در بالای صفحه می باشد را لمس کنید. سپس در پایین صفحه باز شده روی گزینه Report a Problem کلیک نمایید تا بتوانید گزارش مسائل مختلف را به برنامه اینستاگرام ارسال کنید. در این مرحله روی گزینه Something isn’t Working کلیک کنید تا فرم مربوط به ثبت متن درخواست رفع بلاک نمایان شود. سپس با تکمیل فرم درخواست برای رفع بلاک و ارسال آن به اینستاگرام منتظر نتیجه بمانید.

2- درخواست رفع بلاک اینستاگرام در زمان مشاهده پیغام Action Blocked

زمانی که حساب کاربری شما از طرف اینستاگرام مسدود شود در هنگام فعالیت برای ارسال کامنت، لایک کردن، فالو کردن افراد و پیام دادن به دیگران با پیام Action Blocked مواجه خواهید شد که معنی آن این است که اکانت شما از طرف اینستاگرام محدود شده است. پس از اینکه این پیغام نمایش داده شد، می توانید با لمس گزینه Tell Us به اینستاگرام در مورد اشتباه پیش آمده از سمت شما متنی را بفرستید. پس از آنکه گزینه Tell Us را انتخاب کردید، اینستاگرام از طریق آدرس ایمیل ثبت شده به شما پیامی ارسال می کند تا اطلاعات امنیتی خواسته شده را تکمیل کنید و پس از آن از شما درخواست عکس می‌ کند تا با مشاهده عکس از طرف شما اطمینان پیدا کند که شما یک فرد واقعی هستید. پس از انجام این مراحل، حساب کاربری شما توسط اینستاگرام طی چند روز دوباره فعال خواهد شد.

3- تکمیل فرم رفع مسدودی از طریق وب سایت رسمی اینستاگرام

هنگامی که دچار بلاک شدن کامنت در اینستاگرام شدید، می توانید از طریق تکمیل فرم رفع مسدودی که در وب سایت رسمی اینستاگرام وجود دارد درخواست خود را ارسال کنید. بدین منظور می توانید به سایت اصلی و رسمی اینستاگرام مراجعه کنید و فرم گزارش حساب هک شده را تکمیل و ارسال کنید. ماهیت فرم این است که شما به Instagram گزارش هک شدن حساب خود را خواهید داد که اکنون شخص دیگری به آن دسترسی دارد. در چنین مواقعی اگر اینستاگرام مطمئن شود که شما صاحب اصلی حساب هستید، حساب را پس از چند روز مجددا فعال خواهد کرد.


4- روش های دیگر به منظور رفع بلاک شدن کامنت در اینستاگرام

اگر علاوه بر 3 راهکار ارائه شده به دنبال روش های ساده دیگری هستید تا رفع بلاک کامنت در اینستاگرام خود را انجام دهید، توصیه می کنیم از راهکارهای زیر استفاده کنید:

ویرایش و تکمیل اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام
حذف نصب برنامه اینستاگرام از روی سیستم عامل گوشی(‌ این نکته را در نظر داشته باشید که قبل از پاک کردن برنامه از اطلاعات خود نسخه پشتیبان بگیرید)
بهترین و راحت ترین روش برای رفع بلاک این است که صبر کنید تا پس از مدتی از مسدودی خارج شوید.

جمع بندی و سخن پایانی

امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام بسیار فراگیر شده است و اغلب افراد در گوشی های هوشمند خود از این برنامه کاربردی به منظورهای مختلف استفاده می کنند. حال اگر اینستاگرام حساب کاربری شما را به دلایل مختلفی اسپم تشخیص دهد، در این صورت اکانت شما را بلاک می کند که در این صورت با محدودیت ارسال پیام، کامنت، انتشار پست، لایک کردن و فالو کردن مواجه خواهید شد. در این مقاله سعی کردیم تا راهکارهایی جهت رفع بلاک شدن کامنت در اینستاگرام را برای شما توضیح دهیم. بنابراین اگر مشکل مسدودی حساب اینستاگرام دارید، می توانید از هر یک از این روش ها استفاده کنید.

پربیننده ترین خبرها