مسمومیت 8 نظامی لبنانی در پی استنشاق گازهای سمی رژیم صهیونیستی

مسمومیت 8 نظامی لبنانی در پی استنشاق گازهای سمی رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 10 مهر 1398 - 11:14

گروهی از نظامیان ارتش لبنان قصد داشتند در رابطه با دوربینی که رژیم صهیونیستی در مرز لبنان کار گذاشته بود، وارد عمل شوند که در پی انتشار گاز سمی در اطراف این دوربین، نظامیان مذکور دچار حالت نفس‌تنگی شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی هفته گذشته و در نقض آشکار قطعنامه ۱۷۰۱ در ورودی یک تونل متروکه (که از مرز لبنان و فلسطین عبور می‌کند) در نزدیکی منطقه «بی ۱» ناقوره، دوربینی نصب کرد، این دوربین در فاصله 25 کیلومتری از منطقه محافظت شده -به تعبیر سازمان ملل- و در خاک لبنان بود.

بر اساس گزارش روزنامه «الاخبار»، پس از درخواست‌های مکرر ارتش لبنان از طریق نیروهای سازمان ملل «یونیفل» برای برداشتن این دوربین، گروهی نظامی (از لبنان) مأمور شدند مانعی در برابر دوربین کار بگذرانند تا امکان رصد اراضی لبنان از بین برود، در این هنگام دودی سمی از لوله‌های نزدیک به دروبین بلند شد که در پی آن هشت نظامی لبنانی دچار حالت نفس‌تنگی شدند و غش کردند.

در ادامه این گزارش آمده، در پی این موضوع دو طرف مرز متشنج شد اما رژیم صهیونیستی که به گوشش رسیده بود ارتش لبنان به هر طریق شده قصد برداشتن دوربین را دارد و همچنین از ترس بدتر شدن اوضاع، دوربین را برداشت.

مرزهای جنوبی لبنان پس از پایان جنگ ۳۳ روزه در جنوب لبنان در سال ۲۰۰۶ و استقرار نیروهای یونیفل در این منطقه، شاهد آرامش نسبی است اگرچه رژیم صهیونیستی بارها قطعنامه ۱۷۰۱ را زیر پا گذاشته و حریم هوایی، دریایی و زمینی لبنان را نقض کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها