حماس: طرح اوباما حق بازگشت را تهدید می کند

حماس: طرح اوباما حق بازگشت را تهدید می کند
يکشنبه 4 ارديبهشت 1390 - 09:07

جنبش مقاومت اسلامي (حماس) با اعلام مخالفت خود با طرح باراک اوباما رييس جمهوري آمريکا، اين طرح را تهديدي براي حق بازگشت عنوان کرد.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با اعلام مخالفت خود با طرح باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، این طرح را تهدیدی برای حق بازگشت عنوان کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، جنبش حماس در بیانیه ای تاکید کرد، طرح اوباما موجب افزایش پافشاری فلسطینیها برای بازپس گرفتن حقوق خود، و پایبندی به سرزمینشان و حق بازگشت شرافتمندانه خواهد شد.

جنبش حماس از کشورهای عربی و اسلامی خواست به فلسطینی ها برای آزادی سرزمین فلسطین و بازگشت به آن کمک کنند.

این بیانیه، نقشه آمریکا را تلاشی برای دور زدن حق بازگشت دانست، که میلیونها آواره فلسطینی در سطح جهان را دچار سرنوشتی نامعلوم خواهد کرد.

حماس در ادامه تاکید کرد، وتو شدن قطعنامه توقف شهرکسازی در فلسطین توسط آمریکا، بهترین دلیل بر این مدعاست.

جنبش مقاومت اسلامی با تاکید بر حق ملت فلسطین در کرانه باختری و غزه و اعراب داخل اراضی اشغالی و مهاجران و آوارگان در دیگر کشورها، خاطرنشان کرد: طرفهای فلسطینی که هنوز از طریق مذاکرات بدنبال پیروزی و آزادسازی هستند، در محاسبات خود بازنگری کرده، و بشدت این موضع خطرناک را رد کنند.

بر اساس طرح 4 بندی کاخ سفید، فلسطینی ها در مقابل موافقت رژیم اشغالگر با تشکیل کشور فلسطین در مرزهای سال 1967، باید از حق بازگشت صرف نظر کنند.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها