یک خبر چند تحلیل؛

دفاع تمام قد سید حسن نصرالله از اصلاحات و ...

دفاع تمام قد سید حسن نصرالله از اصلاحات و ...
جمعه 3 آبان 1398 - 18:03

خبر:

در نهمین روز از تظاهرات مردم لبنان رهبر مقاومت ضمن اعلام هشدارهایی جدی نسبت به آینده ناآرامیها در لبنان شکلی تمام قد از اصلاحات اعلام شده ازسوی حکومت دفاع کرد

تحلیل:

- کلام مفصل امروز سیدحسن نصرالله حکایت از نگرانی‌های او در خصوص آینده لبنان در صورت عدم حصول توافق میان تظاهرکنندگان و دولت بر سر پیشنهادات 24گانه اصلاحات متمرکز بود و تاکیدات ایشان بر حمایت از بسته اصلاحی توام با این درخواست جدی شد که به دولت برای اجرای اصلاحات بایستی زمان و فرصت کافی داده شود.

- سید حسن با تاکید براینکه راه حل برون رفت از مشکلات به‌هیچ وجه در "بی دولتی" نیست هم به گذشته های معطوف به جنگ‌های داخلی و بی‌سامانی لبنان اشاره کرد و هم نسبت به سوء استفاده احتمالی برخی از جریانات سیاسی و همچنین سفارتخانه های خارجی از حرکت اصلاح‌طلبانه مردم هشدار داد. تأملی در برنامه های رسانه های خارجی و بویژه سعودی طی روزهای اخیر و بویژه امروز نشان می‌دهد چگونه این رسانه ها درصدد ایجاد شکاف طائفی درمیان مردم لبنان هستند.

- در کلام رهبر حزب الله لبنان همچنین نسبت به نفوذ عوامل خارجی و همچنین افراد فاسدی که بشدت نگران آینده خود در سایه تحقق اصلاحات دولت شده اند نیز اشاره شد و ضمن اعلام احترام به رهبران واقعی تظاهرات پیشنهاد داده شد که رهبران واقعی این حرکت ضمن هم اندیشی با مردم طی نشست‌هایی مشترک با رییس جمهور کوتاهترین راه برای رسیدن به مطالباتشان را تعیین کنند. بدیهی است مذاکره و رسیدن به فهم مشترک میان مردم و حکومت در دسترس ترین راه حل برای غلبه بر مشکلات خواهد بود. توجه در این بخش کلام سیدحسن نصرالله که اعلام داشت: «حرف‌هایی که این روزها در خیابان‌ها شنیده می‌شود سخنانی نیست که در روزهای ابتدایی حرکت شنیده می‌شد» می‌تواند درتعیین مسیر آینده تظاهر کنندگان راهگشا باشد.

پربیننده ترین خبرها