نماینده سازمان ملل: همه جلوی عناصر مسلح نفوذی میان معترضان عراقی بایستند

نماینده سازمان ملل: همه جلوی عناصر مسلح نفوذی میان معترضان عراقی بایستند
دوشنبه 6 آبان 1398 - 16:51

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در دیدار با نخست‌وزیر عراق همگان را به مقابله با عناصر مسلحی دعوت کرد که در بین معترضان مسالمت‌جو در تظاهرات‌های عراق نفوذ کرده‌اند.

العالم - سوریه

«جنین هنیس پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس هیئت سازمان ملل متحد برای کمک به عراق با ابراز تاسف و محکوم کردن پیامدهای تظاهرات‌ها در عراق از همه خواست که با شبه نظامیانی و عناصر مسلحی که در بین معترضان مسالمت‌جو نفوذ کردند، مقابله کنند.

به گزارش وبگاه خبری «السومریه»، دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عادل عبدالمهدی» روز یکشنبه میزبان پلاسخارت نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس هیئت کمک سازمان ملل متحد در عراق بود و در این دیدار تحولات جاری و اقدامات اصلاحی که دولت در پاسخ به خواسته‌های تظاهرات‌نندگان مسالمت‌جو ارائه داده است، مورد بررسی قرار گرفت.

این بیانیه آورده است: عبدالمهدی تصمیمات و اقدامات فوری را که در این زمینه گرفته شده و دستورالعمل‌های دقیق صادر شده به نیروهای امنیتی برای محافظت از حق تظاهرات مسالمت آمیز و پیامدهای ناگوار اعتراضات از جمله تخریب اموال عمومی و خصوصی را مورد بررسی قرار داد.

از طرفی، رئیس هیئت سازمان ملل برای کمک به عراق هم ضمن ابراز تاسف و محکومیت پیامدهای تظاهرات از جمله از بین بردن اموال عمومی و خصوصی تاکید کرد که حفاظت از جان مردم به همراه حق ابراز عقاید و مطالبات مشروع از طریق تظاهرات مسالمت آمیز یک اولویت است و دیگر اینکه از به خطر افتادن کشور جلوگیری شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها