یک خبر چند خط تحلیل؛

رضایتمندی شهروندان عراقی پس از تصمیم گیری های پارلمان

رضایتمندی شهروندان عراقی پس از تصمیم گیری های پارلمان
سه شنبه 7 آبان 1398 - 09:42

العالم _ عراق

خبر:

  • نمایندگان عراقی در واکنش به درخواست تظاهرکنندگان عراقی، بسته تصمیماتی را تصویب کردند که لغو دریافت دستمزدهای تصویب شده توسط قانون عدالت اجتماعی از جمله امتیازات رفحاء از جمله آنهاست.

تحليل:

  • علیرغم اینکه تصمیمات بسیار مهمی در مجلس عراق تصویب شد اما ما در صدد طرح لغو دستمزدها هستیم تا بر آغاز اقدامات قوه قانون گذاری مبنی بر دقت نظر حتی در جزئی ترین مسائل مالی برای برقراری عدالت اجتماعی که زمینه ساز زندگی شرافتمندانه ای برای همه شهروندان با دولتی که به قانون احترام می گذارد،تاکید کنیم.
  • امتیازات رفحاء ، امتیازات معروفی است که دولت عراق به شهروندانی داد که سال 1991 در انتفاضه شعبانیه ، تحت ظلم صدام قرار گرفتند و وی با هواپیما و تانک ها و توپ آنان را سرکوب کرد و آنان مجبور به فرار به عربستان و سکونت در منطقه صحرایی رفحاء شدند.
  • به نظر می رسد از زمان اعلام موافقت مجلس با بسته پیشنهادی مبنی بر لغو همه امتیازات سه قوه و نمایندگان مجلس ، مسئولان ارشد ، مشاوران ، معاونان وزرا و مدیر عاملان ، هیات های مستقل و قوه قضائیه و هیات سالم سازی و مبارزه با فساد ، دادگاه فدرال و شورای عالی قضایی و استانداران و افراد هم رتبه آنان ، نوعی رضایتمندی در میان شهروندان عراقی به چشم می خورد.
  • بخش مهم این تصمیمات که امید شهروندان عراقی به بهبود وضعیت اقتصادی را افزایش داده این است که مجلس، دولت عراق را ملزم کرده تا این تصمیمات را بدون کمترین تاخیر یا وقت کشی از روز دوشنبه 28 اکتبر اجرایی شود.
  • بدون شک تصمیمات پارلمان عراق درست است به این دلیل که خشم تکفیری ها، بعثی ها و افراد مغرض و کینه توز را برانگیخته ، کسانی که بلافاصله با ایجاد تشکیک در این تصمیمات؛ و برای ادامه آشوب ها و محقق کردن طرح های اربابانشان در صدد بر هم زدن شادی عراقی ها برآمدند .

پربیننده ترین خبرها