شمار کشته‌های اعتراضات در اتیوپی به ۸۶ نفر رسید

شمار کشته‌های اعتراضات در اتیوپی به ۸۶ نفر رسید
دوشنبه 13 آبان 1398 - 15:35

نخست‌وزیر اتیوپی از افزایش شمار کشته‌های اعتراضات ماه گذشته در این کشور خبر داد و خواستار مقابله با هر گونه تهدید علیه پیشرفت کشور شد.

العالم - آفریقا

«آبی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی با اشاره به افزایش شمار کشته‌های اعتراضات این کشور به ۸۶ نفر، شهروندان را به مقابله با گروه‌هایی که تهدیدی برای پیشرفت کشور هستند، فراخواند.

طبق گزارش خبرگزاری «اسپوتینک»، آبی احمد روز یکشنبه (دیروز) در یک کنفرانس خبری گفت: «دولت باید با گروه‌هایی که سعی دارند ما به عقب بازگردیم، مقابله کند.»

آبی احمد که سال گذشته روی کار آمده، برخی اصلاحات سیاسی را انجام داده و ماه گذشته به دلیل تلاش برای آشتی بین اریتره و اتیوپی پس از گذشته دو دهه دشمنی بین دو کشور، جایزه صلح نوبل را دریافت کرد.

اعتراضات خشونت‌بار در اتیوپی از روز ۲۳ و ۲۴ اکتبر (۱ و ۲ آبان) ابتدا در آدیس‌آبابا پایتخت این کشور پس از آن آغاز شد که جوهر محمد فعال معارض اتیوپی گفت که نیروهای امنیتی حراست از منزل او را ترک کرده و جان او در خطر است.

درگیری‌ها سپس به منطقه أورومیا کشیده شد و هواداران جوهر به خیابان‌ها آمده، لاستیک‌های خودروها را آتش زده و خیابان‌های چندین شهر را مسدود کردند.

جوهر محمد در تظاهرات مخالفت دولت که به سرنگونی دولت قبلی در سال ۲۰۱۸ منجر شد، نقش اساسی داشت.

پربیننده ترین خبرها