اینگونه خبرنگار العالم با خبرنگار فلسطینی که چشمش را ازدست داد همدلی کرد

چهارشنبه 29 آبان 1398 - 17:21

درخواست های گسترده ای برای همبستگی با معاذ عمارنه خبرنگار فلسطینی از شمال فلسطین تا جنوب آن صورت می گیرد؛ معاذ عمارنه روز جمعه گذشته هنگام پوشش فعالیتهای مردمی برای مبارزه با شهرکسازی در یکی از روستاهای الخلیل، از ناحیه چشم هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت.

العالم ـ با خبرنگاران

اینگونه و به صورت ناگهانی معاذ عمارنه فعال رسانه ای فلسطینی از منتقل کننده حوادث به موضوعی برای رسانه ها تبدیل شد؛ در حالی که معاذ درگیری ها در شهرک صور نزدیک شهر الخلیل را پوشش می داد؛ گلوله تک تیرانداز اسراییلی به چشم او اصابت کرد. تمام دوستان او بر این باورند که این اقدام تعمدی و از قصد بوده است.

یکی از دوستان معاذ گفت: به محض آنکه صورتش را به سمت من برگرداند، گلوله به چشمش اصابت کرد. معاذ خون زیادی از دست داد و من گمان کردم که دیگر معاذ را از دست خواهیم داد. لحظات بسیار سختی را سپری کردیم نمی توانم آنها را توصیف کنم و یا فراموش کنم و حتی نمیتوانم درمورشان صحبت کنم.

مصدومیت معاذ که خطرناک توصیف شد سبب شد تا پزشک چشم چپ او را تخلیه کند. همبستگی با معاذ از داخل فراتر رفت و به سطح بین المللی رسید. در شهرهای مختلف فلسطین تجمع هایی در همبستگی با معاذ برگزار شد و انتظار می رود که تحرکات جدی تری برای ممانعت از هدف قرار دادن روزنامه نگاران فلسطینی صورت بگیرد.

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع ها گفت: جامعه جهانی که از آزادی های رسانه ای و دموکراسی سخن می گوید، اینک جنایت‌ها و کشتارهای گسترده ای در فلسطین صورت می گیرد، جامعه جهانی این جنایت‌ها را محکوم می کند اما انتظار می رود که دست به اقدامات عملی و واقعی برای توقف این جنایتها بزنید.

دیگری تاکید کرد که رژیم اشغالگر نمی تواند با این جنایتها، خبرنگار فلسطینی را دچار ترس و وحشت کند؛ زیرا پیش از این خبرنگاران فلسطینی دیگری نیز برخی اعضای بدن خود را از دست دادند اما همچنان به فعالیت خود و رساندن صدای فلسطین ادامه می دهند.

این خبرنگاران در نهایت فلسطینی هستند و هیچ فلسطینی در مقابل جنایتهای اسراییلی ها از هیچ مصونیتی برخوردار نیست. ...تمام خبرنگاران فلسطینی امروز می خواهند بینایی چشمان خود را با همکار خود معاذ عمارنه تقسیم کنند و یکصدا می گویند که "همکار عزیز بینایی خود را با تو قسمت می کنیم" و فریاد می کشند که تمام گلوله های جهان نمی توانند صدای واقعیت و حقیقت را خاموش کنند.

پربیننده ترین خبرها