نشست شورای امنیت درباره کشمیر به تعویق افتاد

نشست شورای امنیت درباره کشمیر به تعویق افتاد
سه شنبه 26 آذر 1398 - 18:57

نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع کشمیر به مدت یک ماه به تعویق افتاد.

العالم - آسیا

نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع بررسی اوضاع بشردوستانه جامو و کشمیر که قرار بود روز سه‌شنبه (امروز) در پشت درهای بسته برگزار شود، به مدت یک ماه به تعویق افتاد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پیش از این، نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع «کشمیر» روز جمعه (25 مرداد-16 آگوست) پشت درهای بسته برگزار شد؛ نشستی که چین برگزاری آن را خواستار شده بود اما بدون حصول نتیجه پایان یافت.

چهاردهم مرداد ماه، وزیر کشور هند در پارلمان، از لغو وضعیت خودمختاری ایالت جامو و کشمیر و پایان دادن به بند ۳۷۰ قانون اساسی هند خبر داد و نخست وزیر هند هم با ادعای اینکه تغییر وضعیت قانونی در کشمیر، این منطقه را از «تروریسم و جدایی‌طلبی» آزاد می‌کند، دستورالعمل لغو خودمختاری این منطقه را امضا کرد.

هند و پاکستان، هردو تمام منطقه کشمیر را از آن خود می‌دانند اما در حال حاضر، هر یک بر بخشی از آن تسلط دارد.

به دنبال این اقدام، کشمیر شاهد اعتراضات گسترده‌ای بود، از طرفی دهلی نو در این ایالت دست به اعمال حکومت نظامی و تدابیر شدید امنیتی و قطع خطوط تلفن و اینترنت زده است.

تا قبل از نشست 25 مرداد شورای امنیت سازمان ملل درباره کشمیر، ۳۱ دسامبر ۱۹۷۱ (۳۰ آذر ۱۳۵۰) آخرین باری بود که شورای امنیت درباره کشمیر جلسه تشکیل داده بود. در نشست آن سال، شورای امنیت قطعنامه‌ای را درباره آتش‌بس بین طرفین درگیر تصویب کرده بود.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها