تله حماس برای فریب جاسوسان صهیونیستی در غزه/ ناکامی در کشف و انهدام سایت های موشکی مقاومت + فیلم

چهارشنبه 27 آذر 1398 - 08:01

شبکه تلویزیونی المیادین سه‌شنبه شب در برنامه‌ای به عنوان «سراب» از دستاورد امنیتی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در طول سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ پرده برداشت.

العالم ـ فلسطین اشغالی

این شبکه با انتشار فیلمی که توسط گردان‌های عزالدین قسام تهیه شده خاطرنشان کرد، سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی به دنبال جذب یکی از شهروندان فلسطینی در غزه بوده تا به نفع آنها با هدف نابودی توانایی موشکی، شناسایی مواضع راکت‌اندازها و هدف قرار دادن آنها در زمان تشدید تنش و وارد آوردن شوک به سیستم موشکی و امنیتی مقاومت جاسوسی کند.

اما در مقابل، نیروهای امنیتی مقاومت فلسطین پس از رصد اطلاعاتی متوجه این اقدام می‌شوند و از نیروهای خود برای همکاری با فرد مورد نظر صهیونیست‌ها کمک می‌گیرند و او موفق می‌شود به این فرد نزدیک شده و او را برای همکاری با سرویس جاسوسی صهیونیست‌ها تشویق ‌کند.

همزمان با این کار، کادری اطلاعاتی برای تعامل با این عملیات جاسوسی ایجاد می‌شود و این کادر، همه ابزار لازم را مهیا می‌کند. هدف حماس برای این اقدام، خنثی‌سازی طرح دشمن از طریق نقشه کامل برای فریب آنها، کشف ابزارآلات و اهداف و غافل‌گیر کردن در هر مرحله‌ای از تشدید درگیری‌ها با هدف ناکام گذاشتن نقشه‌های دشمن و ضربه زدن به اعتماد آنها در خصوص تجهیزات امنیتی خود و توانمندی‌های اطلاعاتی آن عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای مقاومت جاسوس دوطرفه را توجیه می‌کنند و به او اجازه می‌دهند تا بنا به درخواست طرف اسرائیلی تصاویری از موشک‌ها و راکت‌های حماس را در اختیار آنها بگذارد و در مقابل، نیروهای مقاومت از طریق تماس تلفنی این جاسوس با آنها موفق به دستیابی به اسامی افسرهای مسوول بخش نوار غزه در شاباک می‌شوند.

در مدت دو سال (از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸) این جاسوس دوطرفه اطلاعات غلط و غیردقیق در مورد مکان و انبار موشک‌های حماس به رژیم صهیونیستی می‌دهد و مقاومت فلسطین نیز سکوهای پرتاب و انبارهای غیر واقعی برای فریب دشمن ایجاد می‌کند.

صهیونیست‌ها برای مختل کردن توان موشکی مقاومت تجهیزاتی را برای نصب بر روی سکوهای پرتاپ غیر واقعی در اختیار جاسوس دو طرفه می‌گذارند با این امید که در نخستین لحظه رویارویی، این موشک‌ها را منفجر کنند.

بر این اساس، عملیات جاسوسی رژیم صهیونیستی ادامه می‌یابد و صهیونیست‌ها به خیال اینکه موفق به تله‌گذاری شده‌اند، خوشحال هستند؛ اما در نخستین رویارویی مقاومت با رژیم صهیونیستی، موشک‌ها منفجر نمی‌شوند و حماس با پرتاپ انبوه موشکی، صهیونیست‌ها را غافل‌گیر می‌کند و متوجه می‌شوند که عملیات آنها لو رفته است.

در همین ارتباط گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که منابع دشمن را نابود و دستگاه جاسوسی آنها را در نطفه خفه و شریان‌های اطلاعاتی آنها را قطع خواهد کرد. آنچه که امروز اعلام شد، یک دستاورد بزرگ امنیتی است که ادامه دارد.

همچنین حازم قاسم سخنگوی حماس گفت: این دستاورد، تأکیدی است بر قدرت مقاومت در شکستن اعتبار رژیم صهیونیستی در هر نبردی.

پربیننده ترین خبرها