اتهام دخالت برزیل و کلمبیا در حمله به یک پایگاه نظامی ونزوئلا

اتهام دخالت برزیل و کلمبیا در حمله به یک پایگاه نظامی ونزوئلا
دوشنبه 2 دی 1398 - 10:55

وزیر دفاع ونزوئلا ضمن محکوم کردن حمله به یک پایگاه نظامی در این کشور عنوان کرد که عاملان این حمله در اردوگاههای شبه‌نظامیان در کلمبیا آموزش دیدند و دولت برزیل نیز با این افراد همکاری داشته است.

العالم ـ آمریکا

به گزارش تارنمای شبکه تله سور، "ولادیمیر پادرینو" روز گذشته (یکشنبه) ضمن تایید وقوع حمله به یک پایگاه نظامی در منطقه "گراند سابانا درجنوب این کشور عنوان کرد که بلافاصله پس از این حادثه نیروهای امنیتی به منطقه اعزام شدند و یک نیروی نظامی نیز کشته شد.

وی افزود: گروهی از تندروهای مخالف به این پایگاه نظامی حمله کرده و به دنبال آن مقداری اسلحه نیز ربوده شد.

این مقام ارشد ونزوئلا تصریح کرد که نیروهای امنیتی توانستند به دنبال رهگیری مهاجمان تسلیحات ربوده شده را بازپس بگیرند و این افراد را دستگیر کنند. وی افزود: این افراد بازداشت شده در حال ارائه اطلاعات مربوط به این حمله هستند.

پادرینو افزود: این افراد حمله را در کلمبیا طرح‌ریزی کرده و از سوی دولت برزیل نیز حمایت شده‌اند. هدف آنها یک راهبرد مشابه کودتا با هدف ایجاد خشونت، کشتار و بی‌ثباتی سیاسی در ونزوئلا بود. ما حمایت کشورهای کلمبیا و برزیل از این افراد را محکوم می کنیم.

خورخه رودریگز وزیر ارتباطات و اطلاع رسانی ونزوئلا نیز ضمن محکوم کردن این حمله خاطر نشان کرد که مسئولان این کشور به شدت در تلاش هستند تمامی عوامل دخیل در این حمله را بازداشت کنند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا بارها از خوان گوایدو رهبر مخالفان به عنوان دست نشانده آمریکا یاد کرده و گفته، دولت ترامپ از مدتها پیش به دنبال براندازی دولت کاراکاس است. دولت ونزوئلا چند روز پیش نیز مخالفان را به تدارک یک حمله تروریستی علیه ارتش این کشور متهم کرده بود.

به گزارش ایرنا، آمریکا پس از مراسم تحلیف مادورو برای دور دوم ریاست جمهوری، او را "غاصب قدرت" خواند و اعلام کرد که دیگر مادورو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسد. پس از آنکه «خوان گوایدو» رئیس مجلس ملی ونزوئلا در ۲۸ ژانویه (۸ بهمن ماه ۹۷) خود را رئیس جمهوری موقت این کشور اعلام کرد، واشنگتن بلافاصله او را به رسمیت شناخت. بیش از ۵۰ کشور دیگر با پیروی از آمریکا گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا شناسایی کرده و خواستار برگزاری انتخابات جدید شدند.

مشکلات شدید اقتصادی برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده است. پیامد بحران اقتصادی در این کشور، کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت بوده است. در سال‌های گذشته نزدیک به چهار میلیون نفر از این کشور به کشورهای دیگر گریخته‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها