مخالف سرسخت عمران خان در پاکستان بازداشت شد

مخالف سرسخت عمران خان در پاکستان بازداشت شد
دوشنبه 2 دی 1398 - 16:54

دیوان ملی احتساب پاکستان در ادامه پیگیری پرونده‌های اختلاس مربوط به مقام‌های سابق این کشور روز دوشنبه «احسن اقبال» دبیرکل حزب مسلم لیگ نواز و از مخالفان سرسخت عمران خان نخست وزیر پاکستان را بازداشت کرد.

العالم ـ آسیا

شبکه‌های خبری پاکستان امروز دوشنبه به نقل از سخنگوی دیوان ملی احتساب گزارش دادند: احسن اقبال نماینده مجلس ملی و وزیر سابق توسعه و برنامه ریزی به اتهام اختلاس مالی بازداشت شد.

بازداشت یکی دیگر از مخالفان عمران خان در حالی انجام شد که در روزهای اخیر برخی از سیاسیون جناح مخالف از دو حزب مسلم لیگ نواز و مردم که ماه‌های اخیر به اتهام پولشویی و اختلاس در زندا بسر می‌بردند، با قرار وثیقه آزاد شدند.

دیوان ملی احتساب پاکستان اعلام کرد: احسن اقبال متهم به زد وبند در یکی از پروژه‌های ورزشی در حوزه انتخاباتی است و احتمالا فردا به دادگاه منتقل شود.

اعضای ارشد حزب مسلم لیگ نواز با محکومیت بازداشت دبیرکل این حزب، مدعی شدند که دولت به کمک دیوان ملی احتساب در حال اجرای طرح انتقال سیاسی و تحت فشار قرار دادن اوپوزیسیون است.

رهبران حزب نهضت عدالت (تحریک انصاف) به عنوان حزب حاکم پاکستان به ویژه عمران خان هرگونه نرمش در قبال پرونده‌های اختلاس مالی سیاسیون وابسته به جناح مخالف را رد کرده و گفته است که دولت هرگز در برابر مفسدان مالی کوتاه نمی‌آید.

رهبران جناح مخالف شامل حزب مسلم لیگ نواز و حزب مردم هم می‌گویند پرونده‌سازی علیه آن‌ها با انگیزه سیاسی بوده است و عمران خان به دنبال سرکوب مخالفان خود است.

به گزارش ایرنا، جناح مخالف پاکستان از شهریورماه سال گذشته حزب عمران خان را به تقلب در انتخابات متهم کرده و سپس تصمیم گرفت تا رسیدن به نتیجه مشترک یعنی کنار زدن دولت، دست از اعتراض برندارد.

پس از روی کار آمدن دولت کنونی پاکستان فرآیند پیگیری پرونده‌های پولشویی و فساد مالی علیه مقامات و سیاستمداران این کشور افزایش پیدا کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها