آیت‌الله قاسم: هیچ راه‌حل سیاسی در بحرین جز آزادی تمامی زندانیان نیست

آیت‌الله قاسم: هیچ راه‌حل سیاسی در بحرین جز آزادی تمامی زندانیان نیست
دوشنبه 9 دی 1398 - 09:36

رهبر معنوی انقلاب بحرین تأکید کرد که هیچ راه‌حل سیاسی در این کشور جز آزادی تمامی زندانیان سیاسی وجود ندارد و تا زمانیکه حتی یک زندانی باشد، بحران ادامه دارد.

العالم - بحرین

آیت‌الله عیسی قاسم رهبری معنوی انقلاب بحرین و شیعیان این کشور در بیانیه‌ای بر تخلیه زندان‌های بحرین از زندانیان سیاسی تأکید کرد.

آیت‌الله عیسی قاسم در عین حال تأکید کرد که آزادی این زندانیان به معنای حل بحران نیست بلکه با آزادی آن‌ها تنها پرونده بازداشت‌شدگان بسته می‌شود و بقیه پرونده‌ها تا پیدا کردن راه‌حل سیاسی فراگیر ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است که زندانی کردن زندانیان سیاسی در بحرین که خواهان حق سیاسی، حقوق اسلامی، ملی و انسانی بودند، از لحاظ انسانی، دین اسلام و عرف حقوقی جرم و در واقع ضربه‌ای به این اصول است.

طبق گزارش وبگاه «مرآة البحرین»، در این بیانیه همچنین آمده است که زندانی کردن هر فردی به دلیل مشارکت در تحصن‌ها، راهپیمایی و اعتراضات، ظلمی آشکار است و حبس شیخ «علی سلمان» نیز نمونه این مظلومیت است که در ارتباط با سخنان و مواضع سیاسی او مبنی بر دعوت به وحدت ملت و حمایت از منافع همگانی بوده است.

شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت ملی-اسلامی الوفاق بحرین به عنوان بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرینی در سال ۲۰۱۴ بازداشت شده و در سال ۲۰۱۵ حکم حبس چهار ساله برای او به اتهام رهبری جریان اعتراضات مردمی بحرین که خواهان برخورداری از دموکراسی و عدالت بود، صادر شد.

دادگاه بحرین ۲۸ ژانویه ۲۰۱۹ شیخ علی سلمان و دو معاون وی به نام‌های «حسن سلطان» و «علی الاسود» را به اتهام جاسوسی برای قطر به حبس ابد محکوم کرد.

به گفته جمعیت الوفاق نزدیک به پنج هزار زندانی سیاسی در زندان‌های بحرین وجود دارد و علاوه بر آن یورش‌های روزانه نیروهای امنیتی به منازل معارضان و بازداشت آن‌ها در مناطق مختلف هر روز ادامه دارد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها