هوک: تحریم‌های آمریکا علیه ایران سال آینده افزایش می‌یابد

هوک: تحریم‌های آمریکا علیه ایران سال آینده افزایش می‌یابد
دوشنبه 9 دی 1398 - 22:10

مقام وزارت خارجه آمریکا با ابراز خرسندی از اقدامات تروریستی اقتصادی واشنگتن علیه ایران گفت که در سال آینده میلادی تحریم‌های تهران افزایش خواهد یافت.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش رسانه‌های آمریکایی، برایان هوک مسئول گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا دوشنبه‌شب در یک کنفرانس خبری مدعی شد: اقتصاد ایران در حال تضعیف است و ضعیف‌تر خواهد شد، به ویژه که تحریم‌های ما در سال 2020 افزایش می‌یابد.

هوک با این ادعا که رشد اقتصادی ایران "در حال حاضر منفی 10، 11 یا 12 درصد است"، گفت: مایک پمپئو وزیر خارجه [آمریکا] یک سال و نیم پیش گفت حکومت ایران یک انتخاب در پیش دارد و آن‌ها در حال حاضر انتخاب کرده‌اند که اقتصادشان فرو بپاشد.

مقام وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن تلاش‌های دیپلماتیک را با قدرت نظامی برای حفاظت از منافع خود در منطقه ادغام کرده، از روند جاری و نتیجه تحریم‌ها و سیاست فشار حداکثری علیه ایران ابراز رضایت کرد.

مسئول گروه اقدام علیه ایران همچنین حمله هوایی شب گذشته آمریکا علیه نیروهای مردمی عراق را "حملات دفاعی" عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، آمریکا شامگاه یکشنبه با جنگنده های نظامی خود به سه مقر تیپ ۴۵ الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق در استان الانبار حمله کرد.

مقامات عراقی اعلام کردند که در حمله شب گذشته آمریکا به مقر این تیپ متعلق به گردان‌های کتائب حزب الله در شهر «القائم» استان «الانبار» در غرب این کشور بیش از 30 نفر کشته و ده ها تن مجروح شدند.

لحظاتی پس از این حمله، مردم، مسوولان، شخصیت‌های سیاسی و دولتی عراق، اقدام آمریکا در نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور را محکوم کردند.

پربیننده ترین خبرها