پیام آتشین گردان حزب الله عراق به آمریکا + فیلم

پنج‌شنبه 12 دی 1398 - 15:20

«محمد محیی»، سخنگوی گردان حزب الله گفت تجاوز آمریکا به منطقه قائم، پرده از ماهیت واقعی حضور نظامی آمریکا در عراق برداشت و نشان داد که این کشور فقط به دنبال سیطره بر عراق و تبدیل آن به پایگاهی برای حمله به کشورهای همسایه است.

العالم - عراق

محمد محیی؛ سخنگوی گردان حزب الله عراق در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم مقابل سفارت آمریکا در بغداد گفت که معترضان پیام خود را رسانده اند؛ آنها خواستار اخراج نیروهای آمریکایی و بستن سفارت آمریکا و محاکمه سفیر این کشور هستند.

وی خاطرنشان می کند که حوادث اخیر، حقیقت ادعاهای واشنگتن در خصوص مبارزه با گروه تروریستی داعش و ماهیت واقعی حضور نظامی این کشور در عراق را فاش کرده است.

محیی به شبکه العالم گفت: "آمریکا مدعی است که برای کمک به نیروهای امنیتی و دولت عراق در مقابل حمله های تروریستی نیروهای خود را در عراق باقی گذاشته است در حالی که حوادث روز یک شنبه ثابت کرد که این ادعاها دروغی بیش نیستند و در واقع پرده از ماهیت واقعی حضور آمریکا و اهداف آنها در عراق برداشت. این اهداف کاملا روشن هستند و نشان می دهند که این کشور برای سیطره و دست اندازی بر مقدرات عراق وارد این کشور شده اند و می خواهند این کشور را تبدیل به پایگاهی برای تجاوز به کشورهای همسایه کنند."

محیی پیام تظاهرات را بستن سفارت آمریکا در بغداد و اخراج نیروهای آمریکایی و محاکمه سفیر این کشور به دلیل ارتکاب جنایت در قائم دانست و گفت که معترضان به مقامات عراقی نسبت به سکوت در باره این جنایت هشدار داده اند.

وی خواستار تصویب قانون اخراج نظامیان آمریکایی در پارلمان شد.

سخنگوی حزب الله عراق تصریح کرد که تجاوز اخیر آمریکا اهانت به ملت و رهبران و حاکمیت عراق است و بی توجهی به خون شهدا جنایت بزرگی است که نباید بدون مجازات بماند.

وی تأکید کرد که حوادث اخیر نقطه عطفی در تاریخ جدید عراق و روابط این کشور با آمریکاست.

محیی همچنین سفارت آمریکا در عراق را دولتی در دولت و لانه جاسوسی علیه کشورهای همسایه و عامل فتنه در منطقه توصیف کرد و گفت که واکنش برخی نیروهای سیاسی متناسب با این حادثه نبود.

وی در همین راستا از برهم صالح، رئیس جمهور عراق خواست استعفا دهد.

محیی گفت این ایران بود که در کنار عراق در مقابل گروه تروریستی و وهابی داعش ایستاد نه آمریکا.

وی افزود: "به جز جمهوری اسلامی ایران هیچ کس از عراق دفاع نکرد و هیچ کس در کنار آن نایستاد. ایران از ما حمایت کرد و در کنارمان ایستاد در حال یکه آمریکا حاضر نشد حتی سلاحی را که چولش را داده بودیم در اختیار ما قرار دهد."

سخنگوی گردان حزب الله ابراز شگفتی کرد که چگونه آمریکا تظاهرات میدان التحریر را موضع مردم می داند اما تظاهرات انبوه مردم علیه جنایت قائم را مردمی نمی داند. وی همچنین مواضع آمریکا را فریبکارانه خواند که می کوشد حوادث را آنگونه منافع و اهداف خودش می طلبد، پوشش دهد.

پربیننده ترین خبرها