حمله تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها به رئیس جمهوری تونس؛ چرا؟

حمله تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها به رئیس جمهوری تونس؛ چرا؟
پنج‌شنبه 24 بهمن 1398 - 23:13

در دنیای عرب امروز که وهابیت و دلارهای نفتی عربستان، ارزشها، اخلاق و اصول سیاسی و اجتماعی را برای خدمت به صهیونیستم جهانی تغییر داده است ، چندین ماه پیش چشمه ای در تونس جوشیدن گرفت و باشنیدن صدایش یاد سخنرانی های قاهره در دهه 50 و 60 افتادیم «درباره مساله فسلطین و این موضوع که نادیده انگاشتن آن و عادی سازی رابطه با صهیونیست ها خیانت است» این صدای کسی نیست جز مردی شریف و ملی گرا یعنی قیس سعید رئیس جمهوری تونس .

العالم - درگوشی

این صدای فردی ملی گراست که 72 درصد مردم تونس به وی رای دادند، همانگونه که از مردی مانند سعید انتظار می رفت، او موضع قاطعی نسبت به معامله ترامپ برای حذف مساله فلسطین اتخاذ کرد و پاسخ زیر را داد .

معامله قرن؛ تاریکی قرن است

فلسطین یک باغ و باغچه نیست تا موضوع یک معامله باشد.حق فلسطین به مرور زمان از بین نمی رود. کسانی که با رژیم صهیونیستی رابطه دارند، خائن هستند. زیرا عادی سازی رابطه با این رژیم خیانت است.

کسی که با رژیم اشغالگر رابطه داشته باشد خائن است و خیانتش بزرگ است. تا زمانی که خون در رگ های ما جریان دارد، مساله فلسطین در وجدان ما باقی خواهد ماند .

عادی سازی رابطه با این رژیم مفهومی وارداتی است که پس از امضای توافق نامه کمپ دیوید وارد زبان عربی شده زیرا این مساله عادی سازی نیست زیرا وضعیت طبیعی با این رژیم این است که به غصب و آواره کردن ملت فلسطین پایان دهیم.

مساله فلسطین در وجدان ما و ملت های عربی باقی خواهد ماند و روزی می آید که فلسطین آزاد می شود و قدس شریف پایتخت آن خواهد بود .

فرهنگ شکست در جوامع عربی تلخ تر از خود ِشکست است زیرا فکر شکست خورده نمی تواند مقدمه ای برای پیروزی باشد و فکر مزدور باقی خواهد ماند.

این پاسخ رئیس جمهوری شجاع تونس به معامله ترامپ بود که به نظر می رسد معمولی نیست؛ لذا حملات به وی آغاز شد.

درابتدا نیز "مایر حبیب" نماینده صهیونیستی در پارلمان فرانسه در شبکه های اجتماعی نوشت: اگر اردن و مصر توافق های صلحی با اسرائیل امضا کردند به زودی در انتظار فرا رسیدن نقش عربستان باشند. تونس نیز راه ایران را می رود و به تنفر از اسرائیل تشویق می کند.

آخرین حملات ظالمانه به قیس سعید اما از داخل تونس آغاز شد که با چهره های صهیونیست ها هماهنگ بود به گونه ای که ابویعرب المرزوقی که خود را متفکر و فیلسوف می داند، در توییتی غیرمعمول و کینه توزانه به شکی غیر قابل توصیف، «قیس سعید» را عروسک ایران خواند. برخی این اتهامات را ناشی از اختلافات سیاسی و برخی دیگر اختلافات شخصی دانسته و شمار زیادی آن را واکنشی به مواضع ملی گرایانه سعید نسبت به عادی سازی روابط با اسرائیل دانستند.

همه این توجیهات موجب شد تا کسانی که به ارتباط المرزوقی با گروه‌های تکفیری شک داشتند به یقین برسند .

مساله قابل توجه در حمله صهیونیست ها و تکفیری ها به قیس سعید این است که هر کسی که با صهیونیست ها مخالف بوده و بر مظلومیت ملت فلسطین معتقد است، مزدور ایران است و سخنانش شعار، هذیان و دور از واقعیت است و عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی دوراندیشی و تعقل است.

پرواضح است که حمله صهیونیست ها و تکفیری ها به قیس سعید، دو هدف را دنبال می کند، نخست زمینه سازی برای ساقط کردن وی و خلاص شدن از دست وی و خفه کردن این صدای ملی با زیر سوال بردن او؛ اما هدف دوم جلوگیری از شنیده شدن صدای دیگری از حاکمان و وزیدن نسیم عزت ، کرامت و بازگشت به ذات اصیل اسلامی و مخالفت با ظلم، ذلت و وابستگی است.

نجم الدين نجيب

پربیننده ترین خبرها