طرابلس:

سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه درصدد ناکام گذاشتن انقلاب لیبی هستند

سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه درصدد ناکام گذاشتن انقلاب لیبی هستند
سه شنبه 29 بهمن 1398 - 11:09

رئیس دولت نجات ملی لیبی در طرابلس سرویس‌های اطلاعاتی کشورهایی بیگانه را به تلاش برای ناکام گذاشتن انقلاب مردم این کشور علیه رژیم دیکتاتوری سابق متهم کرد.

العالم - لیبی

«فائز السراج» رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی، سرویس‌های اطلاعاتی کشورهایی بیگانه را که نام آنها را فاش نکرد، به تلاش برای ناکام گذاشتن رویای انقلاب فوریه مردم این کشور متهم کرد.

السراج طی نطقی که روز دوشنبه به مناسبت نهمین سالگرد انقلاب فوریه لیبی ایراد کرد، گفت: «لیبی می‌تواند بازیگری مهم و تعیین کننده در معادلات منطقه باشد، در صورتی که خود لیبیایی‌ها برای حل و فصل اختلافاتشان تلاش کنند».

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، السراج تاکید کرد: «سرویس‌های اطلاعاتی از کشورهای بیگانه با کمک شماری از فرزندان وطن درصدد ناکام گذاشتن انقلاب فوریه لیبی هستند».

رئیس دولت وفاق ملی لیبی روز شنبه گذشته هم با تاکید بر اینکه هیچ شریکی برای صلح ندارد متعهد شد که اگر اقدامات جدی بین المللی صورت نگیرد به نقض آتش‌بس پاسخ می‌دهد.

لیبی در حالی نهمین سالگرد انقلاب 17 فوریه این کشور را که به سرنگونی رژیم دیکتاتوری معمر القذافی منجر شد جشن می‌گیرد که این کشور با تلاش‌های بین المللی و تحت نظارت سازمان ملل شاهد آتش بس شکننده‌ای میان طرف‌های درگیر است تا پس از آن برای رفع اختلافات نظامی، اقتصادی و سیاسی به منظور بازگشت ثبات به این کشور اقدام شود.

این کشور از زمان سرنگونی معمر القذافی در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس(غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به نخست وزیری «عبدالله الثنی» و «عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است.

این کشور از بیش از ده ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در طرابلس (غرب) تبدیل شده است، حفتر از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت‌های قطر و ترکیه برخودارند.

امارات عربی متحده، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه از تشکیلات حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می‌کنند؛ در حالی که ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا، آمریکا و اتحادیه اروپا از دولت السراج در غرب لیبی حمایت می‌کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها