رویترز مدعی شد؛

امضای سلمان پای حکم بازداشت 3 شاهزاده

امضای سلمان پای حکم بازداشت 3 شاهزاده
شنبه 17 اسفند 1398 - 18:14

منابع منطقه ای اعلام کردند که پادشاه سعودی شخصا حکم بازداشت سه شاهزاده به اتهام "خیانت" را امضا کرده است.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش العالم، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع منطقه ای اعلام کرد، "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان سعودی شخصا حکم بازداشت سه شاهزاده از جمله" محمد بن نایف" و "احمد بن عبدالعزیز" را امضا کرده است.

منبع مذکور تصریح کرد، "محمد بن سلمان" ولیعهد شاهزاده احمد بن عبدالعزیز، شاهزاده محمد بن نایف و نواف بن نایف" را به اتهام برنامه ریزی برای کودتا و ارتباط با قدرت های خارجی از جمله آمریکا متهم کرده است.

به گفته منبع مذکور، بن سلمان با این بازداشت ها قدرت خود را تحکیم بخشیده و اکنون دیگر رقیبی برای به چالش کشیدن قدرت او وجود ندارد.

این خبرگزاری پیشتر به نقل از منابعی نوشت که شاهزاده احمد یکی از افرادی بوده که با ولیعهدی محمد بن سلمان در سال 2017 مخالفت کرد و با او بیعت نکرده است.

هنوز جزئیاتی از اقدام احتمالی این سه نفر برای کودتا در عربستان سعودی منتشر نشده است.

روزنامه "وال استریت ژونال" نیز به نقل از منابع مطلع نوشته است، احمد بن عبدالعزیز و محمد بن نایف که در دوره ای شانس پادشاه شدن در عربستان را داشتند، اکنون با اتهاماتی مواجه اند که می توانند به اعدام آنها منجر شود.

کارشناسان این بازداشت ها را اقدامی از سوی محمد بن سلمان برای تحکیم اریکه قدرت خود و شبیه دستگیری گسترده اعضای خاندان سلطنتی در سال 2017 ارزیابی کرده اند که طی آن این شاهزاده جوان که در آن ایام تازه به مقام ولیعهدی رسیده بود دهها عضو برجسته خاندان سلطنتی را در هتل پنج ستاره "ریتز-کارلتون" برای چندین روز زندانی کرد و علت آن را "آغاز مبارزه با فساد" خواند، تفسیر کردند.

پربیننده ترین خبرها