پشت پرده بازداشت شاهزاده ها؛ ویروس کرونا در کاخ آل سعود!

پشت پرده بازداشت شاهزاده ها؛ ویروس کرونا در کاخ آل سعود!
شنبه 17 اسفند 1398 - 21:18

اخبار مربوط به بازداشت شاهزاده ها "احمد بن عبدالعزیز"، "محمد بن نایف" ولیعهد سابق و برادرش "نواف بن نایف" به اتهام "خیانت" به بحث و جدل ها در این کشور پادشاهی دامن زده و گمانه زنی ها و تحلیل های زیادی در اینباره در شبکه های اجتماعی مطرح شده است.

العالم- عربستان سعودی

این دو شاهزاده، به نوشته روزنامه "وال استریت ژورنال"، از برجسته ترین شخصیت ها در این کشور است و بازداشت آنها می تواند به تقویت قدرت "محمد بن سلمان" ولیعهد و حذف رقبای وی از منجر شود.

طی عملیات بازداشت احمد بن عبدالعزیز و بن نایف ها، نیروهای گارد سلطنتی با پوشیدن ماسک ها و لباس های مشکی به منزل آنها رفته، و بعد از تفتیش آنجا، این شاهزاده ها را بازداشت کردند.

گمانه زنی های اولیه حاکی از آن است که "عبدالعزیز بن سلمان" پادشاه احتمالا فوت کرده، لذا این اقدامات ضروری می نماید تا این اطمینان حاصل شود که کودتایی علیه پادشاه آینده یعنی محمد بن سلمان انجام نمی شود. حتی برخی گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که خبر فوت ملک سلمان طی دو روز آینده اعلام خواهد شد.

این گمانه زنی ها را توییت "حمد المزروعی"، که گفته می شود از عناصر نزدیک به دستگاه جاسوسی ابوظبی است، تقویت کرده. بن زاید در تازه ترین توییت نوشته است: "کیش و مات". اما برخی معتقدند که ملک سلمان نمرده بلکه او مبتلا به کرونا است و عمر پادشاهی او به نفس زدن افتاده است.

تحلیل ها و گمانه زنی هایی فراتر از این نیز مطرح شده است؛ برخی شاهزاده ها نیز پیام هایی در هواداری از محمد بن سلمان نوشته اند امری که تایید می کند پادشاهی این شاهزاده جوان طی چند روز و حتی چند ساعت آینده اعلام خواهد شد. در واقع این شاهزاده های هوادار با چرب زبانی و تملق و با علم به پادشاهی قریب الوقوع محمد بن سلمان، برای تصدی پست ها چشم دوخته اند.

ناظران به امور این کشور پادشاهی، که سیاست های آنها را امریکایی ها و در راستای منافع صهیونیست ها ترسیم می کنند، اعلام کردند که در آستانه انتشار کرونا، ولیعهد اقدام به پاکسازی و حذف شاهزاده هایی می کند که با ولایتعهدی وی و حتی پادشاهی وی مخالفت می کنند. لذا، بعید نیست که حامیان بن سلمان حمایت ها از وی را بیشتر می کنند. حتی گفته می شود که سه شاهزاده بازداشت شده به بیماری کرونا مبتلا شده و بایستی حذف شوند تا به خطری علیه این کشور پادشاهی تبدیل نشوند.

پربیننده ترین خبرها