رییس حزب مخالف دولت ترکیه: اردوغان مسوول بحران سوریه است

رییس حزب مخالف دولت ترکیه: اردوغان مسوول بحران سوریه است
سه شنبه 20 اسفند 1398 - 23:32

«کمال قلیچدار اوغلو» رییس حزب «جمهوری خواه خلق ترکیه» روز سه شنبه با انتقاد از سیاست های «رجب طیب اردوغان» در منطقه مدعی شد که وی مسوول بحران سوریه است.

العالم ـ ترکیه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، قلیچدار اوغلو افزود: اردوغان، به سبب حمایت از گروه‌های تروریستی، مسوول بحران سوریه است.

وی با بیان اینکه هر آنچه اردوغان در سوریه و منطقه انجام داده در خدمت طرح های واشنگتن است، گفت: وی برای تأمین مالی و مسلح کردن و همچنین آموزش تروریست‌ها با آمریکا همکاری کرده است.

رییس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه اضافه کرد: اردوغان سیاست دروغگویی را انجام می دهد، زیرا که او در مسکو به وحدت و حاکمیت سوریه اذعان کرده و به مبارزه با تروریسم تعهد داده؛ اما همزمان از تروریست‌ها در ادلب حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، در هفته‌های اخیر منطقه امن ادلب بر اثر تحرکات تروریست‌ها متشنج شده و ورود ارتش ترکیه به این منطقه و درگیری آن با نیروهای ارتش سوریه و نیز گلوله باران مناطق پیرامون ادلب ازسوی گروه های تروریستی بر تنش‌ها افزوده است.

«ولادیمیر پوتین»، رییس‌ جمهور روسیه پنجشنبه گذشته در کنفرانس خبری مشترک با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود اعلام کرد که دو طرف بر سر برقراری آتش‌بس در ادلب سوریه به توافق رسیدند.

پربیننده ترین خبرها