بیش از ۶ هزار نفر برای انتخابات مجلس سوریه نامزد شدند

بیش از ۶ هزار نفر برای انتخابات مجلس سوریه نامزد شدند
چهارشنبه 21 اسفند 1398 - 10:54

کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه از نامزدی ۶ هزار و ۳۹۰ نفر برای سومین دوره مجلس قانونگذاری این کشور تا پایان ششمین روز از آغاز ثبت نام داوطلبان خبر داد.

العالم ـ سوریه

عضو کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری سوریه ( سانا ) با اشاره به اینکه این تعداد نامزد در استان‌های مختلف این کشور ثبت نام کرده‌اند، افزود: روز ششم نامنویسی شاهد حضور گستردهای از داوطلبان نمایندگی مجلس سوریه بودیم .

"نوری فارس" تصریح کرد: روند دریافت مدارک داوطلبان و نامنویسی از آنها بدون هیچگونه اعتراض و شکایتی تاکنون انجام شده است .

به گفته وی، در حمص ۲۷۶ نفر، در لاذقیه ۱۸۰ نفر، در دمشق ۲۶۴ نفر، در ریف (حومه) دمشق ۱۴۲ نفر، در ادلب ۱۲۸ نفر، در درعا ۴۳ نفر، در سویداء ۳۵ نفر، در رقه ۸۹ نفر، در دیر الزور ۵۲ نفر، در الحسکه ۵۵ نفر، در قنیطره ۵۵ نفر، در طرطوس ۱۰۱ نفر، در حماة ۱۱۵ نفر ، در حلب ۲۲۶ نفر و در مناطق استان حلب ۲۶۸ نفر برای سومین دوره مجلس قانونگذاری سوریه تاکنون نامزد شده اند.

با اعلام کمیته عالی قضایی انتخابات مجلس سوریه از پنجم مارس ( ۱۵ اسفند) ثبت نام از داوطلبان مجلس این کشور آغاز شد و به مدت یک هفته بطول می‌انجامد.

«بشار اسد» رییس جمهوری سوریه بر اساس احکام ماده ۶۳ قانون اساسی سوریه ۱۳ اسفند امسال با صدور دستورالعملی روز ۱۳ آوریل ۲۰۲۰ (۲۵ فروردین ۹۹) را به عنوان زمان برگزاری سومین دوره انتخابات مجلس این کشور تعیین کرد.

به گزارش ایرنا، این سومین انتخابات مجلس سوریه پس از اصلاح قانون اساسی این کشور در سال ۱۳۹۰ است.

استان های حلب، دمشق و حمص به ترتیب با ۵۲، ۲۹ و۲۳ نماینده بیشترین کرسی را در پارلمان ۲۵۰ نفره سوریه دارند.

سوریه شامل ۱۴ استان است که مردم این کشور در مجموع ۲۵۰ نماینده منتخب خود را به مدت چهار سال انتخاب می کنند.

انتخابات دور قبل پارلمانی سوریه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها