کرونا کشنده تر است یا نارسایی های درمانی؟

کرونا کشنده تر است یا نارسایی های درمانی؟
شنبه 24 اسفند 1398 - 18:48

قرنطینه راهی برای مهار کرونا نیست بلکه از طریق کند کردن سرعت ابتلا به بیماری ، باعث میشود تلفات ناشی از آن به حداقل برسد.

العالم - ایران / علمی

بررسیهای اولیه انجام شده در سطح کشورهایی که کرونا شیوع پیدا کرده نشان می دهد آمار ۲ تا ۳ درصدی مرگ و میر بر اثر کرونا، صرفا بدلیل کهولت سن و بیماری زمینه ای نبوده و کمبود امکانات ناشی از سرعت شیوع عاملی مهم در میزان مرگ و میر است بر این اساس فراهم کردن تمهیدات مناسب برای توزیع درست و مدیریت شده امکانات می تواند تاثیر تعیین کننده ای بر کاهش تلفات ناشی از این بیماری داشته باشد یکی از دلایل اصلی کمبود امکانات این است که هیچ دولتی نمیتواند به دلیل امکان شیوع "پاندمی" (همه گیری جهانی): در روزی که زمان ان مشخص نیست هزاران بیمارستان بسازد و تجهیز کند و یا دارو و تجهیزات غیر معمول که عموما تاریخ مصرف دارد، انبار نماید.

این موضوع باعث میشود درصورتی که تعداد زیادی از مردم باهم مبتلا به ویروس شوند ، امکان توزیع عادلانه امکانات به حداقل رسیده و بعضی از بیماران بدلیل نبود امکانات لازم فوت کنند. تنها مسیر پیش رو برای به حداقل رساندن این آسیب،کنترل سرعت انتشار ویروس وثابت نگه داشتن روند شیوع و طولانی کردن زمان ابتلاء افراد است. شکل گیری این وضعیت باعث خواهد شد که امکان توزیع امکانات در میان همه فراهم شده و آمار قربانیان به حداقل برسد.

بر این اساس مهمترین دلیل انجام قرنطینه ثابت نگاه داشتن میزان رشد جمعیت در معرض الودگی به ویروس است. موضوع حائز اهمیت دیگر این است که با ثابت ماندن روند رشد بیماری کارکنان حوزه بهداشت و درمان نیز می توانند توانمندی خودرا با سرعت پیشروی ویروس هماهنگ کنند. با شیوع جهانی کرونا ، کشورهای مختلف با اعمال قرنطینه مدیریت شده ویا اعمال محدودیت های رفت و آمدی تلاش کرده اند که روند ابتلاء به بیماری را طولانی و رسیدگی به بیماران را قابل مدیریت کنند.

همراهی شهروندان در به صفر رساندن ترددهای درون شهری و بین شهری در ایام نوروز مهمترین اقدامی است که می تواند به کنترل شدن روند بیماری بیانجامد و شرایط را برای حفاظت از جان بسیاری از هموطنان بیمار که شاید با رسیدگی بیشتر امکان زنده ماندن داشته باشند را نجات دهد

نور نیوز

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها