رژیم صهیونیستی در جنوب شرقی شهر قدس دیوار بتونی احداث می‌کند

رژیم صهیونیستی در جنوب شرقی شهر قدس دیوار بتونی احداث می‌کند
سه شنبه 27 اسفند 1398 - 13:20

رژیم صهیونیستی در راستای ایجاد راه ارتباطی بین شهرک‌های صهیونیست‌نشین، احداث دیوار بتونی در جنوب شرقی قدس اشغالی را آغاز کرده است.

العالم- فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی کار احداث دیوار بتونی در جنوب شرقی قدس اشغالی را با هدف ایجاد جاده ارتباطی بین شهرک‌های صهیونیستی آغاز کرده است.

«راسم عبیدات» فعال و تحلیلگر سیاسی فلسطین گفت که بولدوزرهای رژیم صهیونیستی احداث دیوار نژادپرستانه در منطقه جبل‌المکبر را آغاز کرده‌اند. ساخت این دیوار باعث جدایی بین دو شهرک فلسطینی شیخ سعد و صور باهر می‌شود.

عبیدات در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی افزود که ساخت این دیوار مقدمه‌ای برای ایجاد خیابانی جهت متصل کردن شهرک‌های صهیونیستی «گیلو»، «جفعات هامتوس» و «هار حوماه» به «معالیه ادومیم» به شمال شرق شهر قدس و ایجاد تونل در منطقه ابودیس شهر قدس است.

شهرک‌های گیلو، جفعات همتوس و هارحوماه در جنوب شرق شهر اشغالی قدس واقع شده و این شهر را از شهر بیت لحم و جنوب کرانه باختری جدا می‌کند.

عبیدات همچنین گفت که احداث این دیوار در راستای ایجاد ارتباط بین شهرک‌های واقع در دو طرف دیوار است و این عملیات با هدف ترسیم مرزهای جدید با استناد به طرح آمریکایی معامله قرن و به منظور یهودی‌سازی قدس و تبدیل آن به پایتخت رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

او گفت که رژیم اشغالگر می‌خواهد از طرح معامله قرن بهره‌برداری سیاسی کرده و به عملیات الحاق مساحت زیادی از اراضی فلسطینی به سرزمین اشغالی مشروعیت بخشد.

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر با تصویب طرح ساخت هزاران واحد صهیونیست‌نشین، عملیات شهرک‌سازی در شهر قدس اشغالی را سرعت بخشیده است.

عبیدات همچنین گفت که این اقدامات سیاسی پرشتاب، تلاشی از سوی رژیم صهیونیستی برای عملی کردن طرح معامله قرن است.

بر اساس طرح آمریکایی معامله قرن، هر دو بخش شرقی و غربی قدس پایتخت رژیم صهیونیستی محسوب شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها