چرا نیروهای آمریکایی از موصل می روند؟

چرا نیروهای آمریکایی از موصل می روند؟
دوشنبه 11 فروردين 1399 - 19:02

فرماندهی عملیات استان نینوای عراق از عقب نشینی نیروهای آمریکایی از پایگاه‌هایشان در کاخ‌های ریاست جمهوری در شمال موصل واقع در 400 کیلومتری شمال بغداد خبر داد.

العالمعراق

تلویزیون "العراقیه" در این زمینه گزارش داد: نیروهای ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا مقر خود در استان نینوا را به نیروهای وزارت دفاع عراق تحویل دادند.

سرتیپ محمد الجبوری سخنگوی فرماندهی عملیات نینوا گفت که نیروهای آمریکایی تمام پایگاه‌های نظامی شان در کاخ‌های ریاست جمهوری را در یک مراسم رسمی به نیروهای عراقی تحویل دادند.

یک منبع امنیتی عراقی در استان نینوا نیز پنجشنبه گذشته از خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه هوایی القیاره در 60 کیلومتری جنوب موصل در یک مراسم رسمی خبر داد.

القیاره بزرگترین پایگاه هوایی این استان است.

محمد محیی سخنگوی گردانهای حزب الله عراق نیز در این باره گفت: عقب نشینی آمریکا از برخی پایگاه‌های نظامی اش در عراق واقعی نیست بلکه نوعی استقرار مجدد در اماکن امنتر پس از ضربات سهمگینی است که از گروه‌های مقاومت عراق دریافت کردند.

وی در گفت وگو با خبرگزاری "د پ آ" آلمان به نیروهای آمریکایی درباره هر نوع تجاوز به مردم و گروههای مقاومت عراق، تلاش برای کودتا علیه روند سیاسی در کشور، هدف قرار دادن فرماندهان حشد الشعبی یا ترور شخصیتهای ملی موثر عراقی هشدار داد.

محیی خاطر نشان کرد: موضع ما درباره حمله به نیروهای آمریکایی در عراق واضح است چرا که معتقدیم مردم عراق همواره حق مقابله با حضور این نیروها در کشورشان در زمان و مکان مناسب را دارند.

روزنامه نیویورک تایمز 2 روز قبل از طرح آمریکا برای حمله به گروههای مقاومت عراق خبر داده بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها