تاثیرات فاجعه بزرگ آمریکا بر سیاست و روند انتخاباتی ترامپ  

تاثیرات فاجعه بزرگ آمریکا بر سیاست و روند انتخاباتی ترامپ  
سه شنبه 26 فروردين 1399 - 17:49

انتقادات به ترامپ به خاطر سوء مدیریت در بحران کرونا در حال افزایش است؛ "آنتونی فاوچی" یکی از مقامات ارشد نهاد ملی بهداشت آمریکا گفت اگر دولت آمریکا تدابیر شدیدی اتخاذ می کرد می توانست از شیوع این ویروس و مرگ شمار زیادی از انسان ها جلوگیری کند.

العالم نظرکده

کارشناسان مسائل آمریکا معتقدند این فاجعه بزرگ در آمریکا رخ داده یعنی حدود 600 هزار نفر به کرونا مبتلا و 25 هزار نفر تاکنون فوت کرده اند و این روند رو به افزایش است و به گفته برخی رسانه ها در برخی از بیمارستان ها، مردگان بر روی هم تل انبار شده اند.

شماری از کارشناسان،بخشی از این وضعیت مصیبت بار به مدیریت این بحران مربوط می دانند زیرا امریکا دارای ارتشی با یک و میلیون و نیم نظامی است که نمی تواند ماسک و لباس های مخصوص برای بخش بهداشت را تامین کند امریکا دارای 4000 کلاهک هسته ای است و نمی تواند برای 50 ایالت خود واکسن تامین کند.

این کارشناسان افزودند: آمریکایی که 790 میلیارد دلاراز بودجه را برای تسلیحات اختصاص می دهد بخش بهداشتی اش ویران است .امریکا داری 17 سازمان جاسوسی است و نتوانسته ساعت شیوع بیماری را مشخص کند نتیجه اینکه این کشور برای جنگ و ویرانی و تحریم و کشتار هزینه م یکند اما مردم داخل امریکا را فراموش کرده است.

آنها معتقدند هم اکنون درگیری در آمریکا میان دولت فدرال به رهبری ترامپ ودر جغرافیای آمریکا در جریان است که می توان در اظهارات و کنفرانس های مطبوعاتی مسئولین و فرمانداران این ایالت ها به ویژه نیویورک دید به گونه ای که به خوبی این فرمانداران ترامپ را مسئول ناکامی ها می دانند.

تحلیلگران سیاسی معتقدند ترامپ مسئول همه اتفاقات است زیرا نهادهای اطلاعاتی آمریکا از ژانویه به وی اطلاع داده بودندکه ممکن است این ویروس از چین منتقل شود اما وی با بی توجهی گفته بود این یک مساله عادی است و تمام تلاشش برای افزایش بازار سهام و اوراق مالی در وال استریت بوده و معتقد بود هرگونه سخن گفتن از شیوع این بمیاری در آمریکا تاثیرات منفی بر بازار خواهد گذاشت و به فروپاشی آن خواهد انجامید.

به گفته کارشناسان نظام حاکم بر آمریکا، سرمایه داری است که به اندازه ای که به سود و انباشت ثروت توجه می کند به سرنوشت افراد توجه ندارد این عادت این نظام در امریکا و اروپاست.

ناظران حوادث معتقدند چهره امریکا از خارج فاجعه امیز و مصیبت بار است و بیانگر دولتی بزرگ و توانمند که در گذشته به خود می بالید و رویکردهای بین المللی را مدیریت می کرد ،نیست روزگاری هنگام وقوع حوادث طبیعی بزرگ ، ادعا می کرد فقط اوست که می تواند با استفاده از قدرت لوجستیک و ثروت هنگفت و ارتش انبوه ان را مهار کند.

اما امروز ناظران معتقدند دینا ترامپ را در حال فرار و انداختن توپ در زمین دیگران و سرزنش دیگران می بیند در داخل با سرزنش دموکرات ها که این ترفندی برای آمادگی برای انتخابات است سپس اوباما را به دلیل کمبود ماسک و لباس های پیشگیری و کیت تشخیص و کمبود دستگاههای تنفس مصنوعی سرزنش می کند و مطبوعات لیبرال ها را به دروغگویی متهم می کند.

در بعد خارجی نیز بر کرونا لباس چینی می پوشاند مانند پومپئو و سپس با گفتن اینکه اتحادیه اروپا دست دست کرده ، توپ را در زمین آنان می اندازد و در آخر نیز سازمان بهداشت جهانی را به جانبداری از چین متهم می کند.

پربیننده ترین خبرها