هزاران نفر از ساکنان فلسطین اشغالی علیه نتانیاهو و گانتس تظاهرات کردند

هزاران نفر از ساکنان فلسطین اشغالی علیه نتانیاهو و گانتس تظاهرات کردند
دوشنبه 1 ارديبهشت 1399 - 08:31

هزاران نفر از ساکنان اراضی اشغالی فلسطین با مذاکرات جاری بین بنیامین نتانیاهو و رقیب انتخاباتی وی بنی‌گانتس برای تشکیل کابینه مخالفت کردند و آن را تهدیدی برای آنچه دموکراسی در این رژیم خوانده شد، دانستند.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز ، بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی دو هزار نفر در تظاهراتی که از طریق فیسوک و توسط گروه «پرچم‌های سیاه» فراخوان داده شده بود، شرکت کردند.

تظاهرات کنندگان در میدان «اسحاق رابین» برای آنچه نجات دموکراسی در این رژیم خوانده شده، تجمع کردند و علیه دو رقیب انتخاباتی شعار دادند.

تجمع کنندگان مخالفت خود را با مذاکرات جاری بین بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود و بنی‌گانتس رقیب انتخاباتی وی از ائتلاف آبی و سفید برای تشکیل کابینه اعلام کرده و آن خطری برای آینده این رژیم ارزیابی کردند.

گزارش شده که پلیس از معترضان خواسته بوده که با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک می‌توانند در این تظاهرات شرکت کنند.

هفته گذشته رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شکست رایزنی‌های دو حزب لیکود به‌ریاست بنیامین نتانیاهو و آبی ــ سفید به‌ریاست بنی گانتس برای تشکیل دولت ائتلافی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، فرصت گانتس برای تشکیل دولت ائتلافی به شکست انجامید. اکنون کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) 21 روز فرصت دارد فردی دیگر را برای تشکیل کابینه مأمور کند. در صورت شکست کنست در معرفی نامزدی برای پست نخست وزیری، باید برای چهارمین بار پیاپی در سرزمین‌های اشغالی انتخابات برگزار شود.

پیش‌تر ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به‌مدت دو روز به نتانیاهو و گانتس فرصت داده بود برای تشکیل دولت ائتلافی به توافق برسند.

مذاکرات دو طرف به‌دلیل تلاش نتانیاهو برای انتصاب مقامات قضایی به بن‌بست خورد. نتانیاهو متهم به فساد است و سه پرونده در سیستم قضایی این رژیم دارد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها