آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در جهان/ شمار مبتلایان از 2.7 میلیون فراتر رفت/ بیش از 191 هزار نفر جان باختند/ آمریکا همچنان در صدر شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا

آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در جهان/ شمار مبتلایان از 2.7 میلیون فراتر رفت/ بیش از 191 هزار نفر جان باختند/ آمریکا همچنان در صدر شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا
جمعه 5 ارديبهشت 1399 - 09:29

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت و منابع معتبر خبری در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا ( کووید ۱۹) در سراسر جهان، هم اکنون شمار مبتلایان به این ویروس از 2.7 میلیون نفر و شمار جانباختگان نیز از 191 هزار نفر گذشته و این درحالی است که تعداد بهبودیافتگان به بیش از 745 هزار نفر رسیده است.

العالم ـ جهان

بررسی آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا ( کووید ۱۹) در سراسر جهان که سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان پدیده‌ای «همه گیر» شناسایی و اعلام کرده نشان می دهد که شمار مبتلایان تا لحظه تنظیم خبر از 2.7 میلیون نفر فراتر رفته به رقم 2 میلیون و 725 هزار و 391 نفر، شمار جانباختگان به 191 هزار و 55 نفر و تعداد بهبودیافتگان نیز به 745 هزار و 821 نفر رسیده است.

در این بین آمریکا با 886 هزار و 709 نفر مبتلا و همچنین از نظر بیشترین تعداد فوت شدگان که رقم رعب آور 50 هزار و 243 نفر می باشد، در صدر شمار بیشترین افراد مبتلا و جانباختگان این بیماری در میان کشورهای جهان قرار دارد.

افزایش آمار مبتلایان و جانباختگان ویروس کرونا درجهان درحالی است که این آما تا روز چهارشنبه (سوم اردیبهشت) بیانگر این بود که دستکم دو میلیون ۶۵۵ هزار و ۳۶۰ نفر از مردم سراسر جهان به کووید-۱۹ مبتلا شده بودند که از این میان ۱۸۵ هزار و ۶۶ نفر نیز جان خود را از دست داده بودند.

بنابر آمار روز چهارشنبه، نیویورک با ۲۶۲ هزار و ۲۶۸ مورد ابتلا و ۲۰ هزار و ۳۵۴ مورد فوتی، همچنان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده آمریکا به حساب می آید.

اطلاعات کشورهای دارای بیشترین آمار کرونا در جهان را مشاهده کنید:

پربیننده ترین خبرها