واکنش انصارالله به آتش‌بس جعلی سعودی؛ آتش‌بسی وجود ندارد، تمدید یکماهه حملات است!

واکنش انصارالله به آتش‌بس جعلی سعودی؛ آتش‌بسی وجود ندارد، تمدید یکماهه حملات است!
جمعه 5 ارديبهشت 1399 - 20:35

یکی از اعضای دفتر سیاسی انصارالله یمن، با رد ادعای ائتلاف سعودی گفت که این ائتلاف با تمدید آتش‌بس می‌خواهد شکست آتی خود را توجیه کند.

العالم _ یمن

محمد البُخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن به اعلام تمدید آتش‌بس از سوی ائتلاف عربستان سعودی واکنش نشان داد و گفت که چیزی به نام تمدید آتش‌بس وجود ندارد.

او در حساب توییتری خود نوشت که «چیزی به نام آتش‌بس وجود ندارد تا عربستان سعودی آن را تمدید کند. بلکه آنچه [در روی میدان هست] تشدید حملات است که [امروز] آن را تمدید کرد».

بخیتی در مورد هدف از اقدام امروز ائتلاف سعودی در تمدید آتش‌بس ادعایی خود این گونه گفت که این اعلام دروغی بیش نیست و هدف از آن توجیه ازپیش شکست احتمالی عربستان سعودی در جبهه مأرب (مرکز یمن) است.

ائتلاف متجاوز عربستان سعودی امروز جمعه بعد از گذشت دو هفته از آتش‌بس ادعایی خود گفت که این آتش‌بس برای یک ماه دیکر تمدید شده است. طی این مدت حملات هوایی و زمینی ائتلاف سعودی برای یک روز هم متوقف نشد و سعودی‌ها تلاش زیادی برای کسب دستاورد نظامی در برابر دولت نجات ملی یمن کرد ولی بی‌نتیجه ماند.

در همین ارتباط، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمت در توییتر خود با تکذیب ادعای ائتلاف سعودی نوشت که به رغم ادعای این ائتلاف، نیروهای یمنی حمله گسترده نیروهای متجاوز در استان مأرب را دفع کرده‌اند.

او با بیان اینکه جنگنده‌های سعودی ۳۵ نوبت استان‌های مأرب، صعده و البیضاء را بمباران کردند، گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیات دفع حملات ائتلاف سعودی در شهرستان‌های «رغوان» و «مجزر»، شماری از نیروهای منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی را که مورد حمایت ریاض است، کشته یا زخمی کرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها